[AR] Pony schudt veel met haar hoofd als je naast haar loopt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Karin

Pony schudt veel met haar hoofd als je naast haar loopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 09:22

Gisteren liep mijn pony mee in een optocht. Alles ging goed en het was erg leuk alleen als je naast haar loopt schudt ze veel met haar hoofd.
Zit je op de bok dan doet ze dit niet. Ze liep aan een leidlijn met bitstukje. Weet iemand wat dit kan betekenen?
Ze is voor de optocht ingespoten met vliegenspray en die zaten er niet dus dat kan het niet zijn.
Afbeelding

Ibalia

Re: Pony schudt veel met haar hoofd als je naast haar loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:39

Jullie zagen er erg leuk uit.

Persoonlijk ben ik een fan van een bitstukje. Dan heb ik het over een stukje die je met aan elke zijde van het bit bevestigd en een oogje voor een leidtouw.
Ik kan niet zien wat voor een bit je gebruikt maar bij een gebroken bit trek je met e.d. stukje de bitringen naar elkaar toe en druk je de punt van het bit in het gehemelte.
Ik vind het fijner om dan een touw (liefst geen nylon) aan de rechterbitring vast te maken en dan door het linkerbit halen.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:42

we rijden haar met een gewone gebroken watertrens, omdat ze heel licht in de mond is. Van de week zal ik het eens proberen zoals je beschrijft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:24

Ik zie dat je pony strikjes in zijn manen heeft. Als mijn Haf vlechtjes heeft, gaat ze ook altijd schudden. Dat vindt ze echt niets. Kan het daar niet gewoon aangelegen hebben, dat hij zijn manen los wilde schudden.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:31

Wat Janouk zegt is ook goed mogelijk.
Ik bedoel trouwens door de linkerbitring maar dat had je wel begrepen denk ik.
Je kunt trouwens heel goed met een watertrens mennen. Er is een menbokter die hier zelfs wedstrijden mee rijdt.
Zelf rij ik liever met een liverpoolstang.
Ben erg benieuwd of "mijn" methode werkt.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 21:50

Aan de vlechtjes in haar manen ligt het niet want ze doet het ook gewoon als ik naast haar loop bij het wagentje.(Alleen dus als je ernaast loopt, zit je op de bok is er niets aan de hand)
Omdat ze net beleerd is stap ik (als ik alleen ben) op grote drukke kruisingen af en loop dan naast haar ook daar doet ze het.