Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
laura2span schreef:Mijn pony's eten voornamelijk gras. In de winter nog wat hooi en als ze echt wat bij moeten hebben krijgen ze een paar brokjes erbij.
Ik heb me nooit echt verdiept in voer zoals jij doet. En mijn pony's lopen nog steeds
WesseLady schreef:Heey Marike,
Ik zou mijn pony ook eerder vetrijk voedsel geven wat langzaam vrijkomt. ik heb het idee dat hij daar minder heet van wordt, maar dat hij wel voldoende energie heeft om voor de kar te lopen. Momenteel is hij nog stevig zat, dus krijgt geen extra voeder.
Mijn paard krijgt Pavo kruidenmelange, waar ook extra vetten (plantaardige olieen) inzitten, en doet het daar super op. Mooi glanzend, goed in conditie, maar niet heet in de kop.
Groetjes Tanja
Citaat:DE Tanja?!
Citaat:Weet overigens iemand of ik dan al moet gaan oppassen voor de CA/P verhouding? Als hij nog hooi/kuil en kwartje sportbrok krijgt?
WesseLady schreef:Citaat:Weet overigens iemand of ik dan al moet gaan oppassen voor de CA/P verhouding? Als hij nog hooi/kuil en kwartje sportbrok krijgt?
Dat ligt er toch aan welke granen je voert?
Ik zou zelf eerder kiezen voor een muesli, met wat meer olieen. Ik denk dat die gemakkelijker opnemen in het lichaam. Granen kwamen er bij mijn merrie weer heel uit aan de achterkant![]()
Wel super dat ie er zo op reageert zeg! Zou als ik jou was idd overstappen naar iets vetrijker voer!
WesseLady schreef:Citaat:Weet overigens iemand of ik dan al moet gaan oppassen voor de CA/P verhouding? Als hij nog hooi/kuil en kwartje sportbrok krijgt?
Dat ligt er toch aan welke granen je voert?
Ik zou zelf eerder kiezen voor een muesli, met wat meer olieen. Ik denk dat die gemakkelijker opnemen in het lichaam. Granen kwamen er bij mijn merrie weer heel uit aan de achterkant![]()
Wel super dat ie er zo op reageert zeg! Zou als ik jou was idd overstappen naar iets vetrijker voer!
Mrietjesueel schreef:Klopt, ik ben het er niet mee eens dat dat in bedrijf2 gepropt is. Heb ik geen tijd om me dr zover in te verdiepen als ik zou willen. Hoop wel dat we colleges krijgen van Teus...