Hoi,
Als het gewoon een tweewielige wagen betreft, kun je ook met een KWPN-er wel af denk ik. Ik neem aan dat je geen Friese sjees hebt? Vorige week heb ik nog een rubriek Aangespannen rijden met tuigpaarden, vrouwen gezien, en daar reden ze ook met een sjees en een KWPN-er (evt. tuiger) er voor. Kijk voor de kleuren goed naar de kleur van je wagen/paard. Vorige week reed er ook een bordeaux-rode wagen mee, met een vos (witte benen) mee. De vrouw had een lichtgeel pak aan, bordeaux blouse, lichtgeel hoedje op met rood lint er aan. Het pak bestond uit een jasje met rok.
Kijk ook eens in dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=21&t=636102
Weet niet of de link goed werkt, maar het topic staat hier ook in Aangespannen rijden, "kleding dressuur, showrubriek etc..."
Of kijk eens op www.hoofdstadaanspanning.nl Daar staan veel foto's op van tochten met authentieke wagens.
Maar over het algemeen geldt: jasje, rok (of broek met schootskleed), handschoenen, hoedje.
Je kan denk ik wel volstaan met je marathontuig. Om voor 1 enkele tocht een nieuw tuig aan te schaffen is ook al zo wat.... Tenzij het natuurlijk een heel officiele tocht is
. Zijn er geen mensen die je kent die er ook aan meedoen? Die kunnen je vast meer vertellen over wat wel en niet mag.