Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
manie schreef:Zolang andere weggebruikers zo weinig verstand van paarden hebben en er totaal geen rekening mee houden is het zinloos een KB verplicht te stellen.
De grootste onveiligheid ontstaat door medeweggebruikers en niet door de menner.
Dus het lijkt me nuttiger dat in de ander verkeersexamen veel aandacht aan het wezen paard wordt besteed. Pas als dat geregeld is kan het misschien zinvol zijn het KB verplicht te maken.
sanka schreef:manie schreef:Zolang andere weggebruikers zo weinig verstand van paarden hebben en er totaal geen rekening mee houden is het zinloos een KB verplicht te stellen.
De grootste onveiligheid ontstaat door medeweggebruikers en niet door de menner.
Dus het lijkt me nuttiger dat in de ander verkeersexamen veel aandacht aan het wezen paard wordt besteed. Pas als dat geregeld is kan het misschien zinvol zijn het KB verplicht te maken.
Ik heb het met deze stelling niet helemaal eens. Het is uiteraard zo dat de medeweggebruiker voor een groot deel ook verantwoordelijk is voor ongevallen, is het ook zo dat het koetsiersbewijs wel een goede aanvulling op het rijden met een paard / pony met zich meebrengt. Ik zie het helaas nog al te vaak dat koetsiers niet verantwoord rijden.
grtz
daniel
Sokkebok schreef:Het koetsiersbewijs is niet alleen voor de verkeersregels, maar voornamelijk voor het leren mennen zodat je het paard beter onder controle hebt als hij een keer schrikt of ergens niet langs wil.
manie schreef:Zolang andere weggebruikers zo weinig verstand van paarden hebben en er totaal geen rekening mee houden is het zinloos een KB verplicht te stellen.
Citaat:Ik zie het helaas nog al te vaak dat koetsiers niet verantwoord rijden.