dag allemaal,
ik rij nu acht jaar maar ben sinds kort bezig om mijn pony te beleren voor de kar. een meisje op stal ment en heeft de spullen en helpt me. ik heb er nog weinig verstand van dus praat niet te moeilijk tegen me
. we hebben nu ongeveer vijf keer geoefend en steeds opgebouwd met het tuig. nu heeft ze alles op gehad en is er aan gewend. eerst dacht ik dat het misschien niet ging lukken omdat ze veel dingen eng vond en niet wilde lopen maar dat was eenmalig. ze doet het nu super en lijkt er lol in te hebben. volgende keer gaan we kijken of het lukt om er een vrachtwagenband achter te hangen. ik ben trots op mijn pony
.
als jullie vragen of tips hebben mag dat maar be nice, ik ben een beginner
. ik had zelf wel een vraag: is een gewone vrachtwagenband goed of moet ik nog ergens op letten? en is een stang echt nodig? ik rij haar op een dubbelgebroken bit en daarom vind ze de stang niet zo leuk. ik doe mijn best om heel zachtjes te doen maar als ze schrikt schrok ik ook en deed dan het zelfde als wat ik doe met rijden, maar het bit is natuurlijk veel harder. hebben paarden altijd een stang in voor de kar? ohz loopt ze heel goed op een dubbelgebroken.