[AR] beginnend menster

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein117

beginnend menster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 23:41

hallo,
startsituatie:
tinker beleren voor de wagen, schofthoogte 1.57. Waarschijnlijk al eerder voor koets gelopen. Pessoateugel eerder altijd mee gelongeerd, luistert goed naar mn stem. Is verkeersmak en een ijskonijn! Wordt L2 gereden, met dubbelgebroken KK bitje.
Ik heb van een ervaren iemand hulp, hij heeft zelf zijn shire in een aanspanning lopen.
enkele vragen:
Welke bit zou je mee mennen?
Wat kost menbewijs, enkelspan? En waar is het dit het goedkoopst? (in de buurt van apeldoorn)
Welke maat tuig zou je hem aanmeten? Hoofdstel full, zadel maat medium. Foto´s zie profiel.

alvast bedankt!

manie

Re: beginnend menster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:34

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:46

ik heb een wagentje gevonden bij mij in de buurt. Echt super leuk ding vind ik zelf, geremd, geveerd weinig gebruikt. Wat vinden jullie ervan? Heeft altijd een pony van 146 voor gelopen.

Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:59

Bit blijft altijd moeilijk, toch zou ik gewoon beginnen met een liverpool-stang. Als je alleen een verbinding hebt met de mond is hij niet scherper dan een trens, maar als het nodig is heb je toch net wat meer overwicht.

Kosten koetsiersbewijs staan dacht ik op www.ruiterbewijs.nl anders even rondzoeken met ze zoekmachine, zijn al veel topics over geweest.

Maat van tuig is niet te zien vanaf hier. Daarvoor zal je even met je tuigenmaker moeten overleggen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:58

In principe kan je alles in de FAQ vinden. Als je die eerst eens doorleest, en je blijkt daarna nog concrete vragen te hebben, is het een stuk handiger voor je medebokkers om ook concreet te kuinnen antwoorden.

Nog 1 tip: neem een stel menlessen, dan leer je meteen wat meer over bitten en (de maat van) tuigen.

Hier een slotje.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:16

Sleuteltje kwijt? Haha!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:30

Volgens mij ook.

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:08

Ik heb de faq gelezen en verwacht niet altijd meteen een slotje maar gerichte antwoorden.