[AR] Tweede kans gekregen, ging super!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvoIce

Tweede kans gekregen, ging super!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 10:15

Hallo!

December 2004 kocht ik Rebbel, een grote shetlandruin van toen 5 jaar. Op de vereniging kreeg ik interesse in het mennen, dat wilde ik ook gaan doen.
Voor mijn verjaardag kreeg ik een sulky, tuig had ik al gekocht.
Pony ingespannen en gaan rijden. Het ging een tijdje goed, tot hij eens aan de kletter ging op het menweiland. Sulky stuk, pony angstig en ik dus ook. We zijn er nog een hele tijd mee door gegaan, met veel ups en downs.
Waar het op neer komt is dat ik zonder me erin te verdiepen ben gaan mennen, niet duidelijk geweest ben tegen mijn pony door mijn eigen onkunde en gewoon ronduit dom bezig geweest ben..

Door omstandigheden heb ik Rebbel december 2005 moeten verkopen. Ik was op dat moment al een tijdje gestopt met het mennen omdat ik bang voor hem werd, zodra hij een stap harder draafde schoot ik al in paniek.

Ik leg het even niet allemaal uit, maar begin juni dit jaar kon ik Rebbel terugkopen. Ik had ondertussen heel wat menlessen gekeken, gepraat met de kenners over de probleempjes die ik had gehad, was zekerder van het feit dat Rebbel een pony is waar geen kwaad in zit en dat was er is gebeurd altijd MIJN schuld/fout is geweest en ik had het gevoel dat ik het nu goed zou kunnen doen. Ik miste Reb zoiezo erg, dus we hebben hem weer opgehaald.

Helemaal overnieuw begonnen, er weer regelmatig aan de lange lijnen achter gelopen en veel gelongeerd, ging super. Nieuw wagentje gekocht, nu een vierwieler. En gister was het dan zover.

Samen met vriendin Rebbel ingespannen en gereden. Ze heeft me voor de zekerheid aan de longeerlijn gehouden, dit vooral voor mijn eigen zenuwen Knipoog Het ging super! Rebbel was nergens van onder de indruk, deed alles wat ik hem vroeg en was super aan de hulpen!

Voor mijn vakantie gaat hij er nog 1 of 2 keer voor, en na mijn vakantie ga ik beginnen met lessen. Ik heb er erg veel zin en ben erg blij dat ik deze 'tweede kans' heb gekregen.

Zo, misschien raar verhaal, maar ik moest het even kwijt Lachen

Foto's komen maybe binnenkort.