[AR] Hoe vervoeren jullie je wagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Hoe vervoeren jullie je wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 09:42

Vooralsnog gaat dat bij ons wel makkelijk nog. 1 welsh, en 1 concourswagentje. Dat gaat nog prima. Maar straks misschien met het 2-span. We hebben een tweepaardstrailer maar dat ding is nog hartstikke nieuw. Ik wil hem dus niet inruilen. Ik zie vaak mensen met de wagen achterop de trailer, of er tussen. Het ijzerwerk tussen trailer en auto vervangen is geen optie want dan moet er gelast worden en dat maakt altijd weer iets zwakker.

Hoe doen jullie dat en hebben jullie tips?

Vippie

Re: Hoe vervoeren jullie je wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:51

Wij hebben een oude alpen kreuzer verbouwd tot aanhanger voor de marathonwagen Haha! Ziet er niet uit maar voldoet perfect.

Er zijn ook trailers met koetsoprij-gedeelte maar die wegen 2400 kilo en die mogen weer niet achter iedere auto.

Dus wij rijden vaak met 2 auto's heen en weer.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 10:15

Toch wel dus. Onze auto mag dat wel trekken maar ik heb niet de centen voor een andere trailer Haha!.

Dat wordt dus een trekhaakje achter de Megane fabrieken Haha!.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:17

Wij hebben een pick-up (Ford Transit met open laadbak). Hierop kan de wagen en alle andere zooi die meegaat naar een wedstrijd.
De tuigen heb ik in de zadelkamer van onze 2-paardstrailer.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:30

Wij hebben:

Een vrachtwagen, met pony''s tuigen en wat we verder nodig hebben.

Een aanhanger voor de wagen(s).

Oh ja en de sleurhut met koelkast....

Wij gaan dan ook altijd naar 2daagse wedstrijden.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:49

Ik heb mijn menwagen ook op een aanhanger. Onze veewagen is met paarden te zwaar om ook nog een aanhanger er achter te doen. Dus we rijden met 2 wagens. Vaak een hele optocht. Ik rijd geen wedstrijden, maar we gaan wel eens lekker naar het bos met een groep.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:28

Wij hebben ook een veewagen, hier past in principe alles in. Voor 2-daagse knopen we de wagen op een aanhanger en doen die achter de veewagen, om meer ruimte te behouden in de veewagen voor andere troep.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:11

Wij zetten de marathonwagen op de auto Ja
We hebben een fiat ducato met openlaadbak. Trailer erachter en gaan maar.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 18:11

Op de auto? Kan dat ook op een Landrover Discovery dan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:16

Karretje achter in mijn auto en trailer er achter, dit voor enkelspan, tandem of als ik een paard ohz er naast heb. Ik heb een klein 2 wielertje en een Opel Combootje.

Met mijn concours wagen heb ik toch echt iemand extra nodig die voor mij met een extra aanhanger wil rijden.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:40

Faas schreef:
Op de auto? Kan dat ook op een Landrover Discovery dan?

Als jou auto een open laadbak heeft wel ja Ja (staat er ook bij toch?)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:28

2 auto's, twee aanhangers is het handigst en het goedkoopste, daar ben ik van overtuigd, als je tóch al twee auto's hebt tenminste. Een rijtuigtrailertje kost je 800-900 euri nieuw, een trekhaak nog eens 250 euri? zoiets denk ik..

Wij gaan dat iig ook zo doen. En wij hebben dan nog in een multifunctionele aanhanger geinvesteerd, te weten een gewone 2 tons dubbelasser van 1.50 x 3.00m à ruim 2000 euri's, zodat we ook nog een een kuubje zand kunnen halen Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:40

Vroeger huurden of leenden wij een bestelbus en zetten daar het wagentje in, trailer erachter en tada.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:33

Mijn kennis rijdt met een mensporttrailer. Dit is in ons geval de beste optie. Zo kan hij zich alleen redden.

Een paar op onze vereniging hebben de wagen achterin een bus. En eentje idd achterop een auto met open bak.

Zelf een stuk ertussen uit halen zou ik idd niet doen.
Mocht je niet zo vaak weggaan is met 2 auto's misschien wel een optie. Maar mocht je het vaak willen gebruiken is het denk niet zo handig.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:17

wij hebben een vrachtwagentje daar passen 2 paarden in en 1 kar en de andere kar(omdat we met 2 aanspanningen rijden met 2 verschillende karren) hangt achter de vrachtwagen op een zelfgebouwdde aanhangwagen die speciaal voor de kar is gemaakt. zo kunnen we dus alles mee vervoeren

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:55

Met wat aanpassingen zou hij achter op mijn pick-upje kunnen.
Maar hij past ook goed in de bus van mijn vriend, en dat is een stuk praktischer, kun je meer meenemen en alles blijft droog! Knipoog
En dan trailer met paard erachter!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 18:36

Het wordt vooralsnog een trekhaak achter grote vriendin Megane. Dan kan de wagen daar in de toekomst op. Is wel het makkelijkste voor ons. TEnslotte zijn we beginners en hebben geen grote ambities. Alhoewel, wij hebben de grootste ambitie die er bestaat. De ambitie die wij met alle shebben. LOL HEBBEN!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:33

als het nodig is kan ik een vierpaards trailer lenen, hier kunnen 1 of 2 paarden in en een wagen. je kan natuurlijk ook 4 paarden mee nemen maar dan kan er geen wagen meer in en moet je weer met 2 auto's gaan.
maar ook hier, niet elke auto kan een vierpaards trailer trekken.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:05

We hebben een kleine schamelwagen waar twee pony's en de kar in passen. Deze gaat achter de Terracan en ik heb de caravan achter de Transporter. Op de wedstrijd gaat de kar eruit en de schotten en staan de pony's lekker saampjes in hun eigen privestal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:11

Nee hoor jij reed in je witte volkswagentje weg Haha! Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:31

Hmmmmm, was toch even makkelijk als je in een weekend twee anderhalf uur op en neer moet crossen. Dat kleine ding gaat net even sneller. En de Transporter is niet van mezelf en daar mag ik dan van mezelf niet te hard in rijden. Nu heb ik even gevlogen.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:10

Spetter schreef:
Ik heb mijn menwagen ook op een aanhanger. Onze veewagen is met paarden te zwaar om ook nog een aanhanger er achter te doen. Dus we rijden met 2 wagens. Vaak een hele optocht. Ik rijd geen wedstrijden, maar we gaan wel eens lekker naar het bos met een groep.

Mwoch, volgens mij is het een groter probleem dat er geen trekhaak achter zit hoor Cindy hahaha

Afbeelding

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:15

Arretje schreef:
Spetter schreef:

Mwoch, volgens mij is het een groter probleem dat er geen trekhaak achter zit hoor Cindy hahaha

Afbeelding

Nagelbijten / Gniffelen Pling

Val_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:23

wij hebben een aanhanger met 2 planken om de kar erop te rijden en dan zetten we de kar vast met touwen het is erg handig alleen het kan af en toe een betje lang duren als het niet lukt maar het is tog hartstikke handig!;)

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:15

Arretje schreef:
Spetter schreef:

Afbeelding

Ja duh!! Maar een trekhaak er achter doen als je niks mag trekken heeft ook weinig zin Arretje wijneus Clown Knipoog