[AR] Wie rijdt er zonder kleppen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Wie rijdt er zonder kleppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 22:45

Ik beleer op moment mijn 3jarige shet...
Het gaat allemaal heel goed... sturen en stilstaan t gaat prima... Ook langs de weg geen probleem.
Achterop komende autos, fiets etc. is geen probleem.

Nu heb ik echter een probleem... ik kan voor mijn shet geen geschikt menhoofdstel vinden, alle kleppen hangen veelste laag of duwen zn ogen dicht...
Een gewoon hoofdstel heb ik zelf in elkaar kunnen flatsen door combinatie van verschillende maten hoofdstellen.

Zijn er meer hier die hun paard/pony/shet mennen met een gewoon hoofdstel zonder kleppen?

manie

Re: Wie rijdt er zonder kleppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:56

Ja ik hier Lachen
Ik heb gewone rijhoofdstellen voor de pony's

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 07:38

Wat dacht je van Aart van de Kamp uit Putten, rijdt met zijn vierspan shetten op hoog niveau wedstrijden en zn voorpony's hebben geen oogkleppen ....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:21

Veel vierspannen hebben voor geen kleppen toch?

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:49

Het kan idd Ja
Maar als je toch graag met kleppen wilt rijden, moet je echt eens een hoofdstel van Ideal proberen! Ik had bij mijn shet hetzelfde probleem, maar 1 van Ideal past ze wel.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 09:36

Ok, bedankt voor de reacties... ik heb wel keer een passend hoofdstel van iemand geleend, maar goed die is van haar natuurlijk en ze wist niet waar ie vandaan kwam (ze heeft dat tuig kado gehad lange tijd terug)
Mn shet vond dat helemaal niets.. erg schrikkerig en erg weglopen over de schouder

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:04

Ik kan mijn pony's ook zonder kleppen rijden, maar ze kunnen ook met.Superhandig dus Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:41

Er zijn er verschillende die zonder kleppen rijden. In het begin even voorzichtig zijn, omdat ze nu ineens een wagen achter zich zien.

Ik zie er zelf de voordelen nog niet van in, dus blijf heerlijk met kleppen rijden, pony loopt er goed mee.

maaike13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:44

Wij rijden onze dravers allemaal zonder kleppen! af en toe heb je er eens 1 die ze wel nodig heeft! maar als je t vanaf t begint zonder doet vinden ze het normaal!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:57

Klopt helemaal maaike Ja

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 16:07

Mijn shet heeft dus alleen nog maar zonder kleppen gelopen! Eigenlijk vind k t zelf ook wel prima... hij doet t er goed mee (beter dan toen met kleppen).
Heb m zo ie zo nog niet voor de kar. Heb helaas even geen geld daarvoor beschikbaar...
En doe alles liever rustig aan dan dat ie volgende week klaar gestoomd is en er is vanalles fout aangeleerd

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:09

Mijn paardje beleer ik ook voor de kar zonder kleppen, hij is een stuk rustiger als hij goed kan kijken naar dingen die hij niet helemaal vertrouwd. En vooral de eerste paar keren dat ik met de lange lijnen achter hem liep zocht hij oogcontact met mij als hij iets niet snapte. Met kleppen op is dat moeilijker. Het duurt wel wat langer, maar ik heb ook liever een paard dat zelf kan opletten en meedenken waar we heen gaan.