[AR] Nathé menbit..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Nathé menbit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 17:46

Omdat de zoekfunctie het niet doet..;

Wie heeft voor mij wat meer informatie over het Nathé bit en dan met name die voor het mennen. de Liverpoolstang dus.. Ik ben op zoek naar ervaringen, verkooppunten e.d.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

arans

Re: Nathé menbit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:15

wat is dat vor bit?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:18

Zo een bit hebben wij ook liggen alleen niet die gleufjes.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:18

arans schreef:
wat is dat vor bit?

Je zit hier bij aangespannen rijden, wat zou het dan voor bit zijn???

Misschien even een idee om goed te lezen en proberen te helpen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:50

eefielover schreef:
Omdat de zoekfunctie het niet doet..;

Wie heeft voor mij wat meer informatie over het Nathé bit en dan met name die voor het mennen. de Liverpoolstang dus.. Ik ben op zoek naar ervaringen, verkooppunten e.d.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Even gegoogled:
http://www.reitshop24.de/D/NATHE_Liverp ... 78413.html

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 14:07

Badankt voor je reactie!! Op de site heb ik gezien dat er dus ook een bokkebit van is.. Nu nog een kleine maat; 11,5 cm Knipoog en ervaringen van mensen die zo'n bit hebben...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:31

Nog een oplossing, vergt enige handigheid, maar het werkt.
Een vriend van me ment met een 4-span welshjes en één van de pony's loopt ook op een Nathe bit.
Hij heeft een gewoon bitje (ongebroken Nathe trens) gekocht en de ringen eraf gezaagd.
Toen van een liverpool (of bokkebit kan beide) de scharen door gezaagd en het metalen mondstuk verwijderd.
Vervolgens het Nathe mondstuk tussen de liverpool scharen geplaatst en de boel weer aan elkaar gelast.
Die lassen vergt veel handigheid en nauwkeurigheid, want na elke aanzet van de electrode moet het bit meteen in een emmer water omdat anders het mondstuk smelt.
Maar het is gelukt en veel goedkoper dan de standaard bitten en in de gewenste ponymaat.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:29

Dat is inderdaad een super oplossing, maar ik kan niet lassen en weet ook niemand in de buurt die dat voor mij kan doen..
Weet iemand of er ook soortgelijke bitten zijn? En met wat voor bitten mennen jullie dan? Ervaringen, tips e.d. zijn welkom..
Ik men nu met een gewoon bokkebit met zeemleer.. Ik moet zowiezo een nieuw bitje hebben en ben dus aan het rondkijken wat de andere mogelijkheden zijn..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:51

ik weet wel dat ze bij letty's heel veel bitten verkopen.Als ze er zijn kan ze er ongetwijfeld aankomen.
Mooi bit hoor,maar wel duur....Is nog duurder dan sprenger

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:00

als ik het goed begrijp is het dus gewoon een liverpoolstang, of niet?

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 17:08

jep het is in principe een liverpoolstang. Ik heb mn zooi eens uitgezocht en nog een ander nieuwer bokkebitje gevonden. Ik heb deze van de week uitgeprobeerd zonder leer of latex eromheen ofzo. En ik moet zeggen dat ze er heel goed op reageert. Voorlopig blijf ik deze even uitproberen bij haar en ander koop ik alsnog een liverpoolstangetje. Bedankt voor de reacties in ieder geval! Lachen

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:52

Bij het beleren van Udinde heb ik zo'n bit geleend van Ilindra en Albert. En nu rijd ik er nog steeds mee, het is superfijn.
Onze driejarige hebben we er afgelopen voorjaar ook mee beleerd en ze nemen het heel gemakkelijk aan.
Ik heb het bit alleen overgekocht, dus bij welke winkels je het nog meer kunt kopen weet ik niet,.