[AR] hoe trainen jullie met kleine ponys??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sammykuh

hoe trainen jullie met kleine ponys??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 19:25

hoi
ik rij met een welsh A pony aangespannen dressuur, marathon, in out door enz maar nou wou ik weten hoe jullie je pony dressurmatig trainen en soepel voor het gareel houden als je er niet op kunt rijden?? ik longeer 2 tot 3x per week met dubbele longe om hem lekker soepel te houden en rijd tuis voor de kar meestal 1 tot 2 keer dressuurmatig op het veld en 1 tot 2 keer een lekkere buitenronde hoe doen jullie dit???

groetjes samantha

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:01

Mijn shetlandpony's lopen 3x per week kinderlesjes en werk ik vaak 1x in de week zelf mee. Dat is voor de wagen of onder het zadel. Dit is een beetje een gemiddeld, soms wat meer, soms wat minder.

Hier doen ze het prima op voorlopig. Ik men nu nog recreatief maar de papieren om m'n startkaart aan te vragen zijn al op de post gegaan.

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:02

3 à 4x per week voor de wagen.

sammykuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 20:17

ja het probleem is dat er niet iemand in de buurt woont met de genoege ervring omdat hij nogal is eigenwijs kan zijn haha en met de juiste lengte dus probeer ik het met longere met de dubbele longe bij te stellen zodat hij soepel blijft en mooi rond gaat want als je er onder het zadel op kan rijden heb je natuurlijk beter resultaat en gaat het vaak makkelijker dan dat je het voor de kar moet doen maar bedankt voor jullie reactie

Vickelientje

Re: hoe trainen jullie met kleine ponys??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:20

2 a 3 x per week aangespannen...ong 2x per week longeren (dubbele longe, soms bijzet dmv touwtjes en soms ff gewoon 'lanceren' ) en verder wandelen of fietsen.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:21

Mijn pony's worden alleen door mij knap serieus gereden. Die kinderlesjes stellen eigenlijk niets voor behalve dat er wat kilometers gemaakt worden en dat ze wat aandacht krijgen. Ze worden ongeveer 1x per week serieus aan het werk gezet.

Alleen bij mij 3 jarige is dat iets meer omdat die net zadelmak is maar binnen een half jaartje loopt die ook lesjes.

sammykuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 20:36

ja ik zelf ben een beetje te groot ben 1.88 en mijn paardje maar 1.20 hah dus dat zou een beetje zielig zijn denk ik haha maar mijn vader rijd angespannen met een haflinger en die rijd ik dan ook dressuurmatig maar helaas gaat dat bij de mijne niet

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:07

Veel aangespannen rijden en soms aan de longe of lange lijnen als ik ergens specifiek aan moet werken. Momenteel rij ik per week elke pony 1 maal in enkelspan en 2 keer dubbelspan.

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:50

Naast het dressuurwerk voor de kar inderdaad de dubbele longe of aan de lange lijnen (is ook goed voor je eigen conditie).

Het valt inderdaad niet mee om goede ruitertjes te vinden waar je echt wat aan hebt. Zo heb ik weer een poosje kunnen sleutelen aan foutjes die er tijdens het rijden in waren geslopen.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:32

ik heb 1 keer ind e week les voor de rest men ik 2 keer voor me zelf en de andere dagen heeft die een ruitertje en meestal 1 dag in de week aan de lange lijnen

sammykuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:58

allemaal bedankt voor jullie reacties ja der zit dus niets anders op dan er lekker achter aan te hobbelen met het longeren met dubbele lijn enzo en verder goed voor de kar soepel te houden maar bedankt voor jullie reacties en hoe jullie het bij je eigen pony doen groetjes

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:19

geen dank natuurlijk !!!
succes met het trainen van je pony & dressuur/marathons rijden!