vriendelijk menbit..

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keetieee

Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: utr

vriendelijk menbit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 17:30

Waarschijnlijk bestaat er al een topic hier over..maar ik kan hem niet vinden :s
Wat is een vriendelijk menbit..voor een redelijk gevoelige mond.
Ik heb er helemaal geen verstand van..
Kan iemand mij helpen?

fjordie56

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Vught

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:37

Elk bit is vriendelijk. Het is alleen de hand die het bit onvriendelijk maakt.

Groetjes Michelle

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: vriendelijk menbit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:22

Ik ben het er niet mee eens dat een bit altijd vriendelijk is.
Ligt helemaal aan de mond van je paard. Dikke of dunne tong...veel of weinig ruimte.
Een paard met een dikke tong is wrs niet blij met een rechte stang, omdat z'n tong dan beetje blauw aanloopt en alle druk daarop komt.
De liverpool is er op veel verschillende manieren; als je paard bv een dikke tong heeft, zal hij het wrs prettig vinden een bit met tongvrijheid (poort of boog) te hebben, zodat de druk in dat geval beter over de tong en de lagen verdeeld wordt.
En pompwerking is denk ik altijd wel prettig voor ze.
En idd ligt het ook aan de hand van de menner, hoe deze inwerkt.

fjordie56

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Vught

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:36

Maar ik heb ook niet gezegt dat elk bit hetzelfde is. Elk bit is vriendelijk mits het bij je paard past inderdaad. Het is vaak de hand van de menner die zorgt voor een niet vriendelijk bit.
Maar met een onvriendelijke hand is er ook geen vriendelijk bit te vinden. Dat bedoelde ik te melden.
MVG Michelle

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: vriendelijk menbit..