[AR] hoe leer ik mijn paard (en mijzwlf) hoe te mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

hoe leer ik mijn paard (en mijzwlf) hoe te mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 10:28

ik heb een keer een beetje mogen mennen op vakantie, ik vond het meteen al ge-wel-dig. dat werd sterker toen ik laats met de koets en de tinkers mee ging in het bos. nu wil ik het zelf ook leren, maar dat zal ik dan toch echt eerst aan mijn pony moeten leren, en gezien ik het zelf niet kan... wie moet het dan wel doen? ik heb zelf namelijk nog maar eens gemend en dat kun je absoluut geen ervaring noemen. ik heb trouwens ook geen verstand van koetsjes karretjes en tuig. ik ken wel iemand die wel verstand heeft van al die zooi, maar ik durf haar niet om hulp te vragen helpie wat nu...? ik ben pas 12 jaar en mensen zullen het misschien als een grap ofzo zien als ik ze om hulp vraag. men verslaving als een tijdelijke fase ofso weetik veel

hoe kan ik mijn pony zo goed leren mennen als deze
Afbeelding

en hoe leer ik het mezelf aan?

Vickelientje

Re: hoe leer ik mijn paard (en mijzwlf) hoe te mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:36

Niet het jezelf aan gaan leren!! Daar krijg je brokken van en grote kans dat je dingen verkeerd aanleert.
Ook je pony niet zelf gaan beleren, maar door iemand laten doen met veel ervaring.
Ik denk toch dat je mss die kennis eens moet vragen... Dan kun je daar mooi het een en ander van leren
Verder weet ik niet zo gauw waar je woont, maar in Kootwijkerbroek bij Onder de Kastanje kun je les nemen in AR of koetsiersbewijs- cursus volgen. Daar zit wel een min leeftijd aan...weet zo snel niet hoe oud.
Maar zeker niet zelf gaan knoeien!
En wat kan jou het verder schelen wat die mensen denken die komen er vanzelf wel achter dat het niet overgaat, haha!
Veel plezier.

Jaimyliefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 10:37

thnx... en ne ik weet wel dat ik mijn pony niet moet gaan verpesten haha

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:12

Zelf eerst eens gaan starten met de cursus voor het koetsiersbewijs. Als je die goed hebt afgerond weet je ook wel of je verder wil gaan met het mennen. Dan kan je gaan investeren (want dat heb je bij het mennen nu eenmaal; goede wagen, sterk tuig) en kan je je pony laten beleren bij een professional. En kan je opzoek gaan naar een menvereniging en een instructeur in jouw regio.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:45

Als je de FAQ had gelezen, dan had je al veel van je vragen, zo niet allemaal, beantwoord gezien. Nl: niet zelf beleren, en nee, je kunt jezelf niet leren mennen zoals die pony op die foto. Verwacht je ook dat je zonder rijles kunt rijden a la Anky? Nee toch?

Hier dus een slotje.