[AR] Buitenrijden, ga je wel eens alleen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Collinnnnn

Buitenrijden, ga je wel eens alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:54

Zoals de titel al zegt, ga jij wel eens allen op pad met paard(en) en wagen, of heb je altijd een groom bij je?
Ik heb niet de luxe van geinteresseerde mensen, dus ben bijna altijd alleen.

A10

Re: Buitenrijden, ga je wel eens alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:24

Ik neem altijd iemand mee. Het is verstandiger. Maar aan de andere kant, als je paard de sloot in rent heb je aan één groom ook niet genoeg.
Neem in iig een zakmes, touwtje, een halster en mobiele telefoon mee.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:26

Het gebeurd heel soms dat ik alleen naar buiten ga.
Meestal als ik alleen ga, ga ik dressuur oefenen en dan meestal ik enkelspan. Twee pony's inspannen is een beetje lastig alleen.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 06:52

aangespannen ga ik buiten alleen nooit rijden, alleen bij ons op het land.. maar dat geheel onheind...

als ik echt buiten het bos in ga ed. gaat er altijd iemand mee... en tsja... als er dan niemand is.... word er niet gereden...

Inderdaad ook altijd halster, mes touw en telefoon mee...

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:13

ik ga wel eens vaker alleen op stap met me pony t duin/bos in....heerlijk ontspannen met beetje lange teugeltjes...... mijn paard word soms enorm gestrest in een groep.....

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:14

ik neem dan in ieder geval altijd een ehbo setje mee en een telefoon en een zakmes...

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:31

Als ik echt naar buiten ga ga ik nooit alleen.
Als ik op de parkeerplaats rij naast mijn wei doe ik dat wel vaak alleen.

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:35

ik ga oook meestal lekker allen effies buiten stappen, klein drafje in het duin, met een groep wil me pony allen maar hard en dan zit ik de hele weg dat we buiten rijden, hem in te houden, dus dat vin ik niet zo'n sucses, neem wel altijd telefoon mee, als er wat is dan kan ik bellen

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:23

Nooit alleen.
Ik voel me gewoon niet op gemak als er niemand in de buurt is die me in geval van nood zou kunnen helpen. Vorig jaar een enkele keer gedaan; papa en mama met Sem voorop, ik met David alleen erachteraan. Dan is er toch hulp bij, maar ik voelde me toch niet helemaal veilig, hoe braaf hij ook was.
Een vriendin die weinig met paarden/mennen heeft was wel voldoende als ik met David ging rijden. Met Sem wil ik echt iemand mee die er verstand van heeft, jonge ponys zijn zo onberekenbaar.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:02

Posters: het betreft hier alleen buitenrijden met de kar, dus niet ohz. Sommige posts lijken over ohz te gaan

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:20

Nee, wij mennen nooit alleen. In het verleden deed ik dat wel, totdat we een keer op de loop gingen en we de merrie met z'n tweeen amper konden houden. De 2 grooms achterop konden met moeite de kar op het pad houden. Sinds dien nooit alleen op de wagen.

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:27

Ik rij enkelspan altijd alleen ( wel met een sulky) en tweespan altijd samen met mijn vriend.
heb iig altijd mijn telefoon mee en een zakmes.
Meestal als ik enkelspan rij gaat er ook een pony lopend naast de sulky mee en als er wat gebeurt laat ik die pony los en die blijft toch wel in de buurt. Vele zullen dit gevaarlijk vinden, maar ik heb dit al gedaan toen hij nog veulen was dus hij is het wel gewend.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:47

Altijd samen. Wel vaak 1 pony ohz en 1 voor de wagen zodat je niet alleen ben, maar helemaal alleen niet. Er kan te veel fout gaan.

Als ik geen hulp heb ga ik wel ohz naar buiten of wat anders doen(longeren, fietsen).

Ook in de bak rijd ik nooit zonder dat er iemand bij is.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:48

Ik ga wel vaker alleen over straat, bos, park, oid. Heb altijd mobiel bij me.

Mes eigenlijk niet, rij over het algemeen op openbare weg, mocht het zo zijn is er vast wel een mes te vinden in 1 vd huizen!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:01

Ik heb altijd geleerd dat je aangespannen NOOIT alleen op pad moet gaan, dat zit er al zoveel jaar ingehamerd dat ik het inderdaad ook nooit doe; onder het zadel wel, maar met bodyprotector, goede helm, GSM en hoevenkrabber/mes.
Mijn echtgenoot vind dat ook een prettig idee.
Verder rijd ik buitenuit met een halsterhoofdstel en een touw om de hals, als je er dan een af moet voor welke reden dan ook kun je je paard veilig vastzetten. Ook wel met een flesje drinken, geld voor ijsje, knabbel voor paard e.d. maar da's gewoon lekker en niet noodzakelijk. Lijkt misschien wat overdreven maar ik ben bijna 56 en wil graag heel erg oud worden.............

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:45

haha volgens mij zitten er ook een paar ohz berichten tussen ja... maarja ohz ga ik ook wel alleen (altijd halster + touw mee)

en voor de kar niet... zelfs niet uitstappen... baron is best braaf maar soms heeel raar...
gewoon tijdens les en rijden in de wei rij ik wel alleen.. maar meestal is er dan wel iemand op stal aanwezig...
als er niemand aanwezig is ga ik meestal niet mennen omdat ik het hek dan niet meer open kan krijgen... hehe..

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:54

Mijn moeder gaat altijd alleen weg met haar enkelspan.
Mijn vader niet, dan ga ik altijd mee, omdat hij een dubbelspan heeft (en ik dat wel leuk vind, om daar ook mee door het bos te mennen )
Als ik zelf men, dan neem ik met Gonda meestal wel iemand mee, die pony is nogal schrikachtig.

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:00

Ik zou echt niet alleen de weg op durven met de aanspanning. En ik doe het dus ook niet.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:44

Met mijn haf voor de wagen ga ik weleens alleen op pad, maar dan ga ik niet de weg op; we zitten hier aan de menroute en rijden zo het bos in. Wel altijd een mobiel op zak!

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:22

Ik rij bijna altijd alleen zowel met het enkel als dubbelspan. Gek genoeg zijn de enigste ongelukken die ik heb gehad altijd gebeurt als ik samen met iemand op pad was. Ik heb gewoon niemand die ik zo even kan optrommelen om mee te gaan. Het is niet altijd even veilig en ik zou er ook liever iemand bij hebben maar als de boel gaat dan gaat het, dan kan je groom ook niks doen (alleen de wagen op vier wielen houden)

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:51

Heb laatst voor het eerst alleen een rit gemaakt en eerlijk gezegd vond ik het heerlijk..... Ik snap dat er ook nadelen aan zitten en dat het soms best handig is om een groom mee te hebben, maar ik denk toch dat ik het vaker ga doen. Nou heb ik wel een makke tinker voor de wagen maar ook die kunnen eens uit de band springen natuurlijk. Toch denk ik dat het wel kan, zolang we niet in downtown Hoogezand belanden

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:21

Met 2span ging ik nooit alleen het bos in. Zeker omdat ik met inspannen dan te weinig handen had. Met Cindi heb ik het een paar keer gedaan in het enkelspan en vertrouwde ik het helemaal. Met Nelson ben ik ook 1x alleen in het enkelspan na buiten geweest maar naar 100 meter weer omgekeerd omdat ik me gewoon niet veilig voelde.
met Bianca zou ik ook niet alleen het bos in gaan. gewoon omdat ik nog niet weet hoe ze overal op reageerd...

mobiele telefoon gaat altijd mee. We hebben 1x met Cindi in het enkelspan een l*llig ongelukje gehad waar het tuig kapot bij ging. We hebben toen bij leden van de vereniging aan moeten kloppen om paps te bellen. Wij hadden toen nog geen mobiele telefoon, maar hebben er toen snel 1 gekregen...

Moon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:21

ik heb een keer samen met een vriendin van vakantie een lange buitenrit gemaakt, het was wel gezellig ik op haar pony :y) ze op haar fiets

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:07

Ik ga ook wel eens alleen, maar dat is bij ons het rondje om de camping, iets van 20 minuten ofzo, dat doe ik wel eens na een dressuurtraining.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:13

Ik ga nooit alleen. En ik mag ook niet alleen.
Daarbij komt dat Jorrit een beetje lastig is met wegrijden en dan is het wel erg handig dat ik wat hulp heb.