Ik denk zelf het laatste helaas.
Ik ben juist heel snel dubbelspan met hem gaan rijden zodat hij het niet vervelend zou gaan vinden. De wagen was wat aan de zware kant en het tuig wat te groot, maar met onderlegger wel passend. Het paste dus allemaal net wel, maar ik ben nogal kieskeuring dus vond het toch niet goed genoeg. Het was vooral voor mijn eigen idee dat ik snel dubbelspan ben gaan rijden zodat ik zeker wist dat hij het niet vervelend zou gaan vinden omdat het allemaal maar net goed was. Hij heeft voorzover ik weet geen slechte ervaring met iets gehad en zolang hij niks raars ziet is er ook niks aan de hand en vind hij het super. Hij is verder ook heel goed voorwaarts. Maar zodra zijn "knopje" om gaat en hij in zijn hoofd heeft dat de ene schaduw ofzo eng is dan zit er gewoon echt geen beweging meer in, tenminste niet die kant op.
Tot nu toe is het me altijd gelukt allen problemen met paarden op te lossen of in iedergeval iets te verbeteren, maar ik kan het gewoon eigenlijk niet uitstaan dat dit nu niet wil lukken. Maar misschien moet ik me er voorlopig maar bij neerleggen en hem alleen in dubbelspan gaan rijden dus daarom vraag ik me af of er mensen ervaring daarmee hebben.