Ik denk dat je alleen nog maar een startkaart moet aanvragen. Coupons voor dressuur ohz worden ook gebruikt voor dressuur aangespannen. En springcoupons voor de vaardigheid. Ik weet alleen niet zeker of er voldoende gegevens op staan en of die voor het mennen hetzelfde zijn als ohz. Dat zou je even na moeten gaan.
In principe zijn er weinig oefenwedstrijdjes voor dit. Alleen bij je eigen vereniging zou je volgens mij zonder startkaart meer kunnen rijden. Wedstrijden staan in de paard en sport, helemaal op het einde. Na de laatste provincie voor ohz.
Je zou lid kunnen worden van de boekhorstruiters in Noordwijkerhout of in Spaarndam maar dar weet ik de naam niet van verder zou ik niet weten wat hier nog in de buurt zit.
Ik zou het willen omdraaien. Wat doet de afstamming er eigenlijk toe. Ik zie de toegevoegde waarde niet dat dit op de startcoupons moet staan eerlijk gezegd. Dus ook maar afschaffen OHZ
Voor de fokkers is het wel makkelijk om te zien welke lijnen en afstammingen het goed doen in een bepaalde dicipline.
Op de starcoupon heeft t niet zoveel nut,omdat de jury die alleen maar ziet. Maar soms is de organisatie zo beleefd hem ook op de startlijst te zetten.
Wij rijden L dressuur mennen en L vaardigheid. Wij zijn lid van de Menvereniging Haarlemmermeer in Hoofddorp. Wij lessen op dinsdagavond in de Haarlemmermeerse Bosmanege in het bos. Op 12 augustus 2006 zijn in het bos bij ons in Hoofddorp de districtskampioenschappen en in september is er een officiele wedstrijd. Wij starten met een Haflinger Janouk Chalet Parket. Kom gerust eens kijken. Op www.mendistrictwest.nl vind je de wedstrijdkalender van wedstrijden bij ons in het district. Vaak kan je in de hobbyklasse starten, dat is zonder startkaart.