[AR] groeten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bluebontje

groeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 09:28

Mensen, help mij even uit de brand.
Ik heb vanmiddag een menwedstrijd sinds weet ik hoeveel jaar.
En nu is bij mij de vraag geresen: Hoe moet je ook alweer groeten?
Ik weet dat de regels veranderd zijn. Maar nu weet ik het niet meer.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:30

ik weet het niet sorry, maar iig heel veel succes vanmiddag

Echwel

Re: groeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:58

www.knhs.nl
Onder het kopje reglementen kun je ze downloaden.

Want is het sgmw of d/v.
Met helm of hoedje.
Man of vrouw.

Kun je hier allemaal opzoeken.

Zweig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:59

GROETEN
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de leidsels en de zweep in de linkerhand. Dames
brengen de rechterhand naar beneden achter het dijbeen en neigen het hoofd, terwijl heren de hoed
afnemen, om hem vervolgens weer op te zetten. Indien er meerdere juryleden in functie zijn, dient alleen de
voorzitter van de jury (bij C gezeten) gegroet te worden. Hierna neemt de deelnemer de leidsels weer in
beide handen.

Succes!

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:01

Zweig schreef:
GROETEN
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de leidsels en de zweep in de linkerhand. Dames
brengen de rechterhand naar beneden achter het dijbeen en neigen het hoofd, terwijl heren de hoed
afnemen, om hem vervolgens weer op te zetten. Indien er meerdere juryleden in functie zijn, dient alleen de
voorzitter van de jury (bij C gezeten) gegroet te worden. Hierna neemt de deelnemer de leidsels weer in
beide handen.

Succes!

Dat is dus bij d/v en niet als je met helm rijdt.
Sgmw hoeft dat dus niet mag je ook de zweep opzij houden en neigen met je hoofd.
En met helm weer anders groeten.
Vandaar zoek het op bij de knhs

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:49

Goh ik wist niet dat er verschil zat tussen het groeten bij d/ v en sgmw's. Wat is hier het voordeel van

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:48

Gelukkig was Zweig op de hoogte wat Bluebontje moest gaan rijden
Succes!

Zweig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:43

De manier van groeten die ik plaatste komt van de knhs-site. Een andere manier van groeten vindt alleen in de vaardigheid LMZ plaats, dit is de zweep in de linkerhand en neigen met het hoofd. een toevoeging voor smgm en dressuur: Indien een heer een veiligheidshelm draagt, groet hij met de zweep door deze rechtop voor het lichaam te houden. Ja tegenwoordig mag je in de dressuur ook een veiligheidshelm op. Dames groeten als vanouds, zweep en leidsels in de linkerhand, rechterhand naar achter en neigen met hoofd.

A10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:16

Zweig schreef:
dit is de zweep in de linkerhand en neigen met het hoofd.

En waar moet je dan je rechterhand houden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:05

Zweig schreef:
De manier van groeten die ik plaatste komt van de knhs-site. Een andere manier van groeten vindt alleen in de vaardigheid LMZ plaats, dit is de zweep in de linkerhand en neigen met het hoofd. een toevoeging voor smgm en dressuur: Indien een heer een veiligheidshelm draagt, groet hij met de zweep door deze rechtop voor het lichaam te houden. Ja tegenwoordig mag je in de dressuur ook een veiligheidshelm op. Dames groeten als vanouds, zweep en leidsels in de linkerhand, rechterhand naar achter en neigen met hoofd.

Hand naar achteren??? Lijkt mij dat dit meer het groeten voor onder het zadel is. Bij de aangespannen wedstrijden is het teugels in linkerhand, zweep in rechterhang, deze verticaal voor je houden en knikken met het hoofd. Weet dus niet hoe het met menwedstrijden is, ik wist niet dat er andere manieren waren.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:37

Dat is dus anders Ik groet ook met de rechterhand naar achteren en de leidsels + zweep in de linkerhand en een knikje met het hoofd.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:02

Albertine_N schreef:
Dat is dus anders Ik groet ook met de rechterhand naar achteren en de leidsels + zweep in de linkerhand en een knikje met het hoofd.

Zo heb ik het gedaan in de wedstrijd en dat is goedgekeurd.

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:58

Was de afkeur bij een recente wedstrijd?

Ik ben anderhalf jaar terug ook al een keer "afgestrafd" vanwege het fout groeten. Ik draag altijd een veiligheidscap. Maar de jury had de reglementswijzigingen niet in zijn hoofd (en ook niet in zijn jury-tas)
Sindsdien heb ik ook een brief van de KNHS waarop de manier van groeten met veiligheidscap omschreven staat.

Sinds 1 april is voor de heren een andere manier van groeten. (wijziging op art 41 vanaf 1-4-2006)

m.i. is jouw manier van groeten juist.

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:52

Neonlight schreef:
Hand naar achteren??? Lijkt mij dat dit meer het groeten voor onder het zadel is. Bij de aangespannen wedstrijden is het teugels in linkerhand, zweep in rechterhang, deze verticaal voor je houden en knikken met het hoofd. Weet dus niet hoe het met menwedstrijden is, ik wist niet dat er andere manieren waren.

Dat is volgens mij alleen zo bij de tuigpaardenwedstrijden of in jouw geval hachney wedstrijden

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:59

Mijn nichtje is zeven jaar gelden nog afgestraft: ze groette volgens de sgmw-manier tijdens een d/v.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:20

Ibalia schreef:
Neonlight schreef:

Dat is volgens mij alleen zo bij de tuigpaardenwedstrijden of in jouw geval hachney wedstrijden

Zoals ik al zei, bij het aangespannen rijden is het zo! (Dus ook bij de 3de discipline, de friezen. )
Zette het er dacht ik toch vrij duidelijk bij dat het bij aangespannen wedstrijden zo was, en dat ik niet weet hoe het bij menswedstrijden is. Lezen schijnt toch moeilijk te zijn.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:29

Kleine lettertjes kan ik niet zo goed lezen

Het spijt me dat ik je schijnbaar niet goed begrepen heb

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:41

Ibalia schreef:
Kleine lettertjes kan ik niet zo goed lezen

In de kleine lettertjes staat dat je de grote ook niet zo goed kan lezen.

Excuses aanvaard, dan nu maar weer ontopic?
Heeft er iemand een foto of een filmpje van het groeten zoals het dan bij menwedstrijden gaat?