Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zweig schreef:GROETEN
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de leidsels en de zweep in de linkerhand. Dames
brengen de rechterhand naar beneden achter het dijbeen en neigen het hoofd, terwijl heren de hoed
afnemen, om hem vervolgens weer op te zetten. Indien er meerdere juryleden in functie zijn, dient alleen de
voorzitter van de jury (bij C gezeten) gegroet te worden. Hierna neemt de deelnemer de leidsels weer in
beide handen.
Succes!
Zweig schreef:dit is de zweep in de linkerhand en neigen met het hoofd.
Zweig schreef:De manier van groeten die ik plaatste komt van de knhs-site. Een andere manier van groeten vindt alleen in de vaardigheid LMZ plaats, dit is de zweep in de linkerhand en neigen met het hoofd. een toevoeging voor smgm en dressuur: Indien een heer een veiligheidshelm draagt, groet hij met de zweep door deze rechtop voor het lichaam te houden. Ja tegenwoordig mag je in de dressuur ook een veiligheidshelm op. Dames groeten als vanouds, zweep en leidsels in de linkerhand, rechterhand naar achter en neigen met hoofd.
Albertine_N schreef:Dat is dus andersIk groet ook met de rechterhand naar achteren en de leidsels + zweep in de linkerhand en een knikje met het hoofd.
Neonlight schreef:Hand naar achteren??? Lijkt mij dat dit meer het groeten voor onder het zadel is.Bij de aangespannen wedstrijden is het teugels in linkerhand, zweep in rechterhang, deze verticaal voor je houden en knikken met het hoofd. Weet dus niet hoe het met menwedstrijden is, ik wist niet dat er andere manieren waren.
Ibalia schreef:Neonlight schreef:Hand naar achteren??? Lijkt mij dat dit meer het groeten voor onder het zadel is.Bij de aangespannen wedstrijden is het teugels in linkerhand, zweep in rechterhang, deze verticaal voor je houden en knikken met het hoofd. Weet dus niet hoe het met menwedstrijden is, ik wist niet dat er andere manieren waren.
Dat is volgens mij alleen zo bij de tuigpaardenwedstrijden of in jouw geval hachney wedstrijden
Ibalia schreef:Kleine lettertjes kan ik niet zo goed lezen![]()