[AR] Kilometer teller op de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wimmeltje

Kilometer teller op de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 15:20

De titel zegt het al.

Ik zoek een kilometer teller voor op de kar. Een niet al te dure die ook nog vrij simpel te monteren is. Draadloos is de voorkeur maar met kabel is ook niet zo een probleem.

Welke tellers hebben jullie op de kar zitten? Ik ben daar erg benieuwd naar. Ik ben helemaal niet thuis in de tellers en zou graag wat info hierover krijgen.

Nog een vraag is of de grote van de wielen van belang is bij de teller? Moet ik bij het zoeken naar een teller rekening houden met de diameter van het wiel of wordt er gerekend vanuit het middelpunt van de as?

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:21

Je kunt gewoon een kilometer teller van een fiets gebruiken. Tegenwoordig kun je ze instellen op de grootte van de wielen. Staat allemaal in de gebruiksaanwijzing.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:06

Niets aan toe te voegen.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:51

Wow wist ik niet, dat wil ik ook!

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:13

draadloos kan ik je niet aanbevelen.Dat gaat meestal niet goed.Gewoon een fiets metertje,je moet wel er een langer draadje bij kopen anders kom je te kort.

Napie

Re: [AR] kilometer teller op de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:50

MoniqueT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:01

Wij rijden al een paar jaar met een draadloos tellertje, geen enkel probleem, zelfs niet in de diepste modderplassen.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:05

Draadloos is over het algemeen het probleem dat meter en wiel te ver uit elkaar liggen.

wimmeltje

Re: Kilometer teller op de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 11:01

Aha, Ik ben al weer een stuk verder gekomen met zoeken. Wat problemen die ik ben tegengekomen zijn de afstand tussen het zendertje(magneet in het wiel) en de ontvanger (sensor langs het wiel). Het is namelijk zo dat de kar bladvering heeft en ik nog geen geschikte plek heb gevonden om de sensor op de kar te monteren. Als ik deze sensor tussen de bladveren monteer zal het teveel bewegen en niet de juiste waarden aangeven. Het probleem om de teller in te stellen heb ik gelukkig niet omdat de banden maat van de wielen van mijn kar vrij standaard zijn. Kilometerteller die ik heb gekocht heeft een reken sheet bij de handleiding waar deze maten gelukkig opstaan. Even aflezen en instellen.Ik zit eraan te denken om op het lagerhuis van de as van het wiel een beugeltje te maken waaraan ik de sensor kan maken Deze zit met bouten vastgeschroefd en daar kan ik wel een plaatje in vast maken. Deze zit namelijk gefixseerd aan het wiel en beweegd met het wiel mee. Hierdoor kan ik het probleem van onjuist aflezen door beweging omzeilen. Napie bedankt voor je foto's in het andere topic daar kan ik wel wat mee. Als de teller erop zit zal ik wel eens wat foto's posten.

groetjes Wimmeltje