[AR] Oorringen ? wat moet ik me hier bij voorstellen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Oorringen ? wat moet ik me hier bij voorstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:19

oke ik zag deze in de divoza gids staan :
Afbeelding

ik gok erop dat dit is om de leidsels door te verbinden via het hoofdstel van het achterste paard naar het voorste paard.. maar ik vat even niet hoe dat dit dan vastgemaakt word.. iemand een idee? of is dit iets heeeel anders?

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:02

Jij mag niet meer raden .

Daar zijn ze idd voor, maar hoe ze exact vast moeten weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze moet mee bestellen als ik volgende keer wat bestel ivm mijn tandem ambities .

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:08

Hier staan foto's van het 4span waar ik groom... bij een aantal foto's zie je de leidselgeleiders bij de achterpony's. ze worden aan het bakstuk bevestigd:

viewtopic.php?f=10&t=561266

RJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:28

Ik groom ook wel eens bij een vierspan (zoals marieke wel weet ) maar bij dat span zijn ze bevestig aan de keelriem...

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:52

Ik weet niet waar ze officieel horen, maar denk dat ik ze eerder aan de keelriem zal hangen dan aan het bakstuk. Dit ivm dat het bakstuk aan het bit zit en dit voor wat extra gerommel kan zorgen.

Bij mijn tandem loopt mijn voorleidsel op het moment nog door de keelriem van m'n achterpony heen .

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 22:07

oke dus dan zal er door die kleine ring ook wel een gedeelte van hethoofdstel gaan voor extra stabiliteit?

iemand toevallig een close up? want ik vind die foto's van mriekie niet echt al te duidelijk, dat er daar ringen zijn oke, dat had ik dus goed gegokt, (zoiets kwam me vaag bekend voor ) maar ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat het precies vastzit

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:50

Die kleine ringen daar gaat de keelriem dan door. Volgens mij horen ze namelijk aan de keelriem. Als die kleine ringen er niet aanzitten dan vliegen die leidselsleutels over het hoofd van het paard, is niet helamaal de bedoeling

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:39

jilleroo schreef:
oke dus dan zal er door die kleine ring ook wel een gedeelte van hethoofdstel gaan voor extra stabiliteit?

iemand toevallig een close up? want ik vind die foto's van mriekie niet echt al te duidelijk, dat er daar ringen zijn oke, dat had ik dus goed gegokt, (zoiets kwam me vaag bekend voor ) maar ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat het precies vastzit

Misschien kun je hier een beetje zien

Afbeelding

Ze worden aan de keelriem bevestigd. Het kleine haakje zit door de keelriem heen en houdt het leidseloog op z'n plaats.

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 09:07

ik zie het manie bedankt! tis me weer helemaal duidelijk

ik kon me al niet voorstellen dat die ringen waren om de oren van een paard netjes naar voren te houden (die suggestie kreeg ik ook al een keer hahahaha)

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:41

nu begin ik wel te twijfelen waar wij ze aan hebben bevestigd... of het nou de keelriem of t bakstuk was...

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:23

Ik kan me bijna niet voorstellen marieke dat ze aan de bakstukken zitten bij jullie. Dit zou betekenen dat je via de voorleidsels op het bit van de achterpony's inwerkt en dat lijkt me niet de bedoeling