Ik men de laatste tijd regelmatig met mn bijna 5-jarige shetlander. Normaal gezien komt dat erop neer dat we fijn over een vlakke weg een eindje mennen. Gisteren echter was de poort geblokkeerd, en konden we er niet uit met de wagen. Dus ik dacht, nou dan gaan we in de bak, wat stuuroefeningetjes doen (onze bak staat vol met bomen)
Zo gezegd zo gedaan. Pony opgetuigd en voor de wagen gezet. Nu merkte ik dat hij zn achterhand naar binnen gooit in de wendingen, ongeacht of we linksom of rechtsom reden. Naarmate de wending scherper wordt, gaat hij het meer doen. Hij gooit zn buitenschouder tegen de buitenste boom aan, en zn achterhand raakt bijna de binnenste boom.
Dit lijkt mij toch niet correct, en ik zou heel graag weten waarom hij het doet, en wat ik eraan kan doen om het te verhelpen.
Alvast bedankt!
Oh ja, we rijden met een tweewieler die ook niet de lichtste is. Ik dacht dat de wagen misschien te zwaar voor hem zou zijn? Zou een lichte vierwieler waarbij de voorwielen meedraaien dan beter zijn? Of is dat een hele domme suggestie? Ik ben absoluut geen ervaren menner, maar wil wel graag het beste voor mn paardje, en samen met hem plezier hebben

groetjes, Lacuna