[AR] Starten met een 2wieler?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Starten met een 2wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 12:49

Nadat ik van de week 2x een reactie in een topic vond dat je wel met een 2wieler mag starten word ik aan het twijfelen gebracht.

Dit is een van de reacties dat het wel mag:
Sjonniej schreef:
doerakje schreef:
iemand enig idee waar aan welke eisen je moet voldoen om knhs wedstrijden te rijden met je shet.. ?wat voor kar etc

Reglementen staan op de site, even samengevat:
*Wagen moet voor marathon 4 wielen hebben, voor dressuur en vaardigheid is 2 wielen ook goed.
*Wagen moet onderdoor kunnen draaien.
*Voor klasse 3 moet je pony min. 1.10 zijn (of in die buurt) en krijg je ook min. maten en gewicht van de wagens.

En ik weet niet beter dan dat dit in het regelement staat(gecopierd van de site van de KNHS):
Citaat:
4. RIJTUIGEN B t/m ZZ (dressuur) en LMZ (vaardigheid)
4.1 Er dient gereden te worden met een vierwielig rijtuig, met uitzondering van het onderdeel tandem,
waarin een tweewielig rijtuig is toegestaan

Er is mij altijd verteld dat je geen enkelspan met een 2wieler mag starten en imo bevestigd dit stukje uit het regelement dat.

Als je wel met een 2 wieler mag starten zou dat voor mij alleen maar super zijn, ik heb een pony die er klaar voor is, maar niet de mogelijkheid om een 4wieler te kopen(en als ik er een zou kunnen kopen om hem naar wedstrijd te kunnen vervoeren).

A10

Re: [AR] Starten met een 2wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:57

Zoals er al staat tijdens de d/ v mag het,in de marathon moet je een vierwieler hebben.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:34

Ben het met Albertine eens.
Aanvulling, dit geld alleen voor enkelspan en tandem en dus niet voor twee of vierspan, die rijden gewoon alles met een vierwieler.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:55

Citaat:
3.5 De rijtuigen zijn als volgt uitgerust:
Disciplinereglement Mennen KNHS
februari 2004
Hoofdstuk 1 Dressuur
RUBRIEK, AANTAL WIELEN, UITRUSTING
2- en 4-span, 4, Remmen
Tandems, 2 of 4, aangepast aan tandem Broek indien rem afwezig
Enkelspan, 2 of 4, Broek indien rem afwezig

Hoewel het eerste stukje uit het KNHS regelement(blz 14 of 15 van het regelement op internet) zegt dat alleen tandems met een 2wieler mogen starten zegt dit stukje toch wat anders(blz 20).

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:46

Ik zei toch dat het mocht kijk maar in mijn profiel; zat foto's van een enkelspan tweewieler op concours.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:39

Ja en er zijn er meer die met tweewieler de dressuur en vaardigheid starten.

En schrik vooral niet van deze tegenspraak. Met de cursus Vaardigheid Parcoursbouwen kwamen ze erachter dat er nóg veeel meer dingen in het reglement staan die elkaar tegenspreken.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 20:14

Een rijveregiging en ponyclub hier in de buurt is sinds kort ook menvereniging dus dat word meteen maar daar lid worden en een startkaart aanvragen . Roosje loopt zo fijn, dus B en L moeten we toch wel redden(wil toch minimaal de L halen ivm haar prestatie predicaat ).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:22

Voor een startkaart aanvragen moet je nog een heleboel dingen doen.

Je pony moet geregistreerd worden bij het KNHS kosten 27 euro
Je pony moet gechipt zijn.
Je moet een paspoort hebben.
Als je wedstrijden gaat rijden moet je een bewijs overleggen dat het recreatief aangespannen rijden , in wedstrijdverband, verzekerd is.

Niet vergeten dressuur en vaardigheids coupons gelijk aan te vragen.

Zorg ervoor dat je nette dressuurkleding hebt met hoofddeksel en bruine menhandschoenen.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 20:54

Pony loopt keuringen dus is gechipt, geent en heeft een paspoort. Ik heb een compleet ruiter tenu wat imo netjes bij mijn wagen staat. Verzekering is in orde, heb laatst al het een en ander nagevraagt aangezien ik ook pony's inrij en betuig voor derde(dus ik ga er van uit dat dit ook gedekt is, maar zal het nog een keer extra na vragen). Alleen een voorschort en men handschoenen missen nog.

Ik moet er echt nog wel achter aan wat er allemaal bij komt, ik heb nog geen (officiele) wedstrijd ervaring. Maar een brave pony die verschrikkelijk graag werkt(en een baasje die zich een beetje verveelt omdat ik er verder niets mee kan ) heb ik iig wel .

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:09

Bruine handschoenen is níet meer verplicht, het staat wel erg netjes.
Ik heb zelf namelijk zwartgrijze winterhandschoenen en heb het toen eens opgezocht, maar kon er niets meer over vinden. Ik rijd deze winter dus al met die handschoenen, ook nog niets over gehoord.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:20

wat leuk dat je met een 2wieler mag starten

ik heb bruine handschoenen moest ik laatst acheraanrennen, want Vicky ging ermee vandoor, haha tussen dr tanden en rénnen ermee
sorry...is beetje off-topic

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:38

Je moet bij de organiserende wedstrijd een bewijs van verzekerd zijn kunnen tonen.

Dit kan de wa verz. in een klein briefje samen vatten.

Citaat:
Dhr... is verzekerd voor het gevolg van eventuele schades die zich voordoen tijdens het rijden van recreatie wedstrijden.

E.e.a. word niet beroepsmatig uitgeoefend...

Voor de kledingeisen kijk in het reglement D/V B t/m ZZ
pag 35 art. 51.2