[AR] Shet aanspannen, 2 of 4 wieler?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

Shet aanspannen, 2 of 4 wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:55

Ik wil graag met mijn shetlander (1.00m.) gaan mennen en ben op zoek naar een leuke kar.
Dan sta je voor de keuze, een 2 of een 4 wielige kar.
Het is niet voor wedstrijden, maar om een beetje leuk rond te kunnen rijden met mijn zoontje.

Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van een 2 of 4 wieler?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:05

Voordeel vierwieler: minder gehobbel, betere vering (meestal), meer comfort, ruimte om wat mee te nemen kwa drinken en een dekentje
Voordeel tweewieler: lichter, goedkoper, makkelijk op te bergen.

A10

Re: Shet aanspannen, 2 of 4 wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:06

Hier zijn diverse topics over, moet je even verder bladeren op UZ. Is je pony al betuigd? Zo nee zou ik met een tweewieler beginnen, daar kun je niet mee scharen. als hij al voor de kar kan een vierwieler, die is wat comfortabeler.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:28

Ik heb een 4 wieler gehad, die moeten verkopen omdat mijn pony niet meer voor de kar kon(ongeluk gehad) en m'n andere pony's wat te groot voor deze kar waren. Nu heb ik een 2 wielertje waar ik super blij mee ben. Echt een geweldig ding, maar je kan er niet mee starten(dus er komt weer een 4 wieler bij, deze gaat iig niet meer weg!).

PeppySan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 10:14

Komt er bij een 2 wieler niet te veel gewicht op de rug van de shetlander?

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:22

PeppySan schreef:
Komt er bij een 2 wieler niet te veel gewicht op de rug van de shetlander?

niet als je een verstelbaar bankje hebt, wat je van voor naar achter kunt verschuiven. Op die manier kun je de bomen ahw laten zweven. En daarbij denk ik dat ze van een klein beetje druk op de rug niets krijgen

zelf heb ik deze
Afbeelding

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:22

Ik heb mijn shet ook voor een tweewieler staan.
Sommige mensen hebben het mij afgeraden om er 1 te kopen, maar ik ben er nog steeds op en top tevreden mee...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:47

Peppysan; Dat is inderdaad een moeilijkheid van een tweewieler; hoe moet je hem afstellen? Daarbij krijgt je paard altijd wat druk op de rug als je door heuveltjes gaat, nog een nadeel

Dennis: Je mag wel dressuur en vaardigheid starten met een tweewieler, alleen geen marathon.

sarahlou

Re: [AR] Shet aanspannen, 2 of 4 wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:53

De meeste voor- en nadelen zijn hier al genoemd. Zelf heb ik zowel een tweewieler als een vierwielige wagen. Ik ben begonnen met de tweewieler en dat is me prima bevallen. Omdat ik ook tweespan ben gaan mennen is er een vierwielige wagen bijgekomen. Van beide heb ik veel plezier.
Als ik jou was zou ik eerst goed kijken wat je uit wilt geven. Een goede, degelijke vierwieler is nou eenmaal een stuk duurder dan een goede tweewieler. Ik zou dan eerder gaan voor een leuke, prijsvriendelijke tweewieler dan een dubieuze low-budget vierwieler