Daar is niet echt wat voor. De verkoper kan vaak wel vertellen welke hoogtes er mooi voor staan. Maar meestal zijn er maar 3 hoogtes: shet, pony, paard. Veel meer verschil is er niet.
oke bedankt... het was meer omdat je vaak in een advertentie ziet staan.. voor bijv pony van 1,40m maar denk dan kan der vast ook wel 1 van 1,50 voor..
Zijn er wel bepaalde maten waar je op moet letten.? voor pony van 1,40 a 1,45..
het is een toekomst plan om mijn nu nog 2 jarige pony voor de kar te zetten, maar ben wat aan het rondkijken gewoon voor mezelf, en wat informatie aan het verzamelen..
Met een pony van die maat hoef je je niet zo druk te maken. Die passen voor bijna alle wagens, zeker de vierwielers. Maar als je wat leuks hebt gevonden en je twijfelt, zet het even hier neer zullen wij er ook even naar kijken.
Ach ik ga mijn Welsh A van 1.20 voor een kar zetten waar ook een tuiger voor gelopen heeft Alleen even een ander lamoen moeten maken. Het is gewoon belangrijk dat de pony goed tussen de bomen past en de kar niet te zwaar is...
Even navragen wat voor een pony er voor heeft gestaan. Hoogte maar ook bouw. Vraag of je ook een foto kan zien met pony en wagen. Ik vind het zelf belangrijk dat je wat overzicht heb en zeker niet tegen de kont van het paard aankijkt. Dan lopen de leidsels ook beter over de rug en vallen ze niet steeds naast de pony. Ook moet het lamoen voldoende breed zijn bij de achterhand zodat het paard bij een wending niet steeds in contact komt met het lamoen. Vooral voor jonge paarden is dit prettig, dressuurmatiger kan je hem dan ook beter rijden. Vaak is een lamoen wel los te verkrijgen. Dus vind je de ideale wagen maar is het lamoen niet naar het zin, dan kan je deze vaak wel los aanschaffen bij een wagenmaker.