[AR] Hulp gevraagd bij het beleren van paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fjord_brucht

[AR] Hulp gevraagd bij het beleren van paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:11

Ik ben een beginnende menner nou ja ik ben mijn pony aan het beleren.Iemand nog tips voor de eerste keer een wagen achter de pony spannen?Het is best wel een hittepetit en ik heb geen hulp.Dit is niet de eerste keer dat ik een pony voor de wagen beleer maar wel de eerste pony die zo moeilijk doet.Hij snapt het allemaal wel met het tuig hij is goed stuurbaar en er zit een goede rem op.Maar de stap om er wat achter te hangen vind ik moeilijk.Mischien hier mensen uit utrecht of omgeving die me kunnen en willen helpen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-06 02:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel, plus titel verduidelijkt.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:05

Ik zou toch met hem naar een beleerder gaan, juist omdat de eerste keren zo belangrijk zijn. Kan hij meteen aan de trailer wennen.

Heb je eral een band achter gehangen of alleen nog maar de lange lijnen?

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:35

wat je ook kan doen is eerst een zwaar voorwerp erachter hangen en dan 2 bezemstelen aan n flanken vast maken, zodat hij alvast aan de bomen went. maar ben het wel met amondi eens dat de eerste keren het belangrijkst zijn. en je verpest het snel.

Vickelientje

Re: [AR] Hulp gevraagd bij het beleren van paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:30

Doorsparen, zodat je het kan laten doen door een prof. Als je er zelf al geen vertrouwen in hebt, zal je paard dat zeker voelen en heb je grote kans dat daar ongelukken van komen

fjord_brucht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 15:48

Ik heb er nog niks achter gehangen ook geen band omdat er niemand in de buurt is die me ermee kan helpen.En als ik alleen sta doe ik dat niet.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:23

Je vroeg op de boktclub hoelang het ongeveer zou duren bij een trainer. (dat was al weer zoveel pagina's geleden, dat het moeilijk terug vinden zou zijn) Het ligt puur aan het paard of zoiets lang gaat duren. bij de een twee weken, de ander snapt het na maanden nog niet.(of je dan door moet gaan is een tweede)

Sisim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:34

Zoek hulp. Ga niet in je eentje aan de slag. Je hebt zeker 2 man nodig als je een paard gaat beleren. Start met longeren, dan dubbele longe, dan tussen de lange lijnen voor de stuur, rem en stem hulpen. Hierbij heb je extra hulp nodig. Een achter het paard met de lijnen en een naast het hoofd van het paard voor controle indien nodig en het aanleren van stuurhulpen.
Als dit goed gaat, ga je er dingen achter hangen. Ook hier moet je met twee zijn! Begin met een balk of trekkerband. Als dit perfect gaat dan pas komt een licht karretje. Een paard moet leren trekken. Je schrijft dat je het al een keer gedaan hebt, dus wat ik heb geschreven weet je al. Je weet dan ook dat je er in je eentje niet aan moet beginnen. Jammer dat ik niet in de buurt woon. Ik had graag geholpen. Ben je geen lid van een men club ofzo?

fjord_brucht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:35

@Sisim
Wat je hier allemaal neer gezet heb daar ben ik al mee gestart sturen rem ed zit er allemaal op dat begrijpt hij allemaal.
Maar dus met er wat achter hangen bij die stap ben ik nu dus.Maar zoals je al zei dat gaat niet in je eentje.Daarom zoek ik iemand die me daar mee kan helpen.

Sisim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:11

Boghy schreef:
@Sisim
Wat je hier allemaal neer gezet heb daar ben ik al mee gestart sturen rem ed zit er allemaal op dat begrijpt hij allemaal.
Maar dus met er wat achter hangen bij die stap ben ik nu dus.Maar zoals je al zei dat gaat niet in je eentje.Daarom zoek ik iemand die me daar mee kan helpen.

Balen is dat dan he, in je eentje zijn. Ik heb dat probleem ook, mijn vriend is als de dood voor paarden... Ik hoef gelukkig niets te beleren, maar modder wat aan met het her opvoeden van mijn paard. Stilstaan met opstappen enzo. Dan is het handig als er iemand is om haar vast te houden.
Ik hoop dat je snel iemand vind! Succes!