[AR] Tuigmerk Lessing

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

[AR] Tuigmerk Lessing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 12:19

Kent iemand hier misschien het tuigmerk 'Lessing'?

http://www.mlessing.de/

Ik kwam op internet een advertentie tegen voor een bruin enkelspan tuig van dat merk.

Nou was dat een cobmaat en ik heb ik zelf een full, die ik nog moet gaan passen op de schimmel.
Maar stel dat dit te groot is, moet ik dus op zoek naar een maatje kleiner, en zelf vind ik bruin erg mooi op een schimmel...

Nou zegt dit merk mij echt helemaal niks...

Ik ben dus heel benieuwd of iemand hier dit merk wel kent en er ervaringen mee heeft.
Waar is het kwalitatief mee te vergelijken, hoe is het in gebruik, hoe blijft het, etc...

Als mijn eigen tuig goed past houd ik die gewoon hoor, en ga ik alleen voor het aanpassen van de strengen!

Maar ik was gewoon even benieuwd naar dit merk...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:44

heb de site ook wel eens gezien, mooi spul zeker! een enkelspantuig voor € 530 is relatief gezien niet duur ( mijn kieffertuig was toen fl 1550). Ik denk dat het onder het segment Ideal valt, voor de echte supertuigen Van der Wiel etc, beginnen de prijzen bij de €1500 nieuw. Maarja, dat betaal je ook voor die kwaliteit leer.
Maar ik ken het verder ook niet, en kwijl lekker met je mee op die site, haha!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:44

Ja maar met vd Wiel kan je dit spul natuurlijk niet vergelijken.
Aan de prijzen te zien moet je denk ik aan Ideal-kwaliteit denken... Verder ken ik het merk niet, het ziet er wel leuk uit op de foto's.

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:57

Ik heb ze destijds op equitana wel gezien, ik heb er een zweep gekocht. De tuigen zagen er toen prima uit
Waar je het mee kan vergelijken durf ik niet te zeggen hoor

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:43

Lessing is geen merk van tuigen zoals van der wiel maar een handels onderneming.
Hij levert een kwaliteitief goed tuig ik denk uit dezelfde fabriek als de premiere tuigen van BR.
Prijs kwaliteit verhouding is goed. Is een duurdere kwaliteit india tuig.

Nouvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:57

harnessmaker schreef:
Lessing is geen merk van tuigen zoals van der wiel maar een handels onderneming.
Hij levert een kwaliteitief goed tuig ik denk uit dezelfde fabriek als de premiere tuigen van BR.
Prijs kwaliteit verhouding is goed. Is een duurdere kwaliteit india tuig.

Oke, dank je wel voor de info!

Zou het een goed idee zijn om zo'n tuig wat 2 jaar gebruikt is over te nemen?
(ipv ons Ideal tuig)

Blijft de leerkwaliteit van deze tuigen in gebruik ook goed?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:41

Mits goed onderhouden kan het interessant zijn. Al blijft het een india tuig. Mijn voorkeur gaat uit naar tuigen uit Europees leer en goede rvs fournituren. Bijv. Van Rijs, Van Der Wiel en mijn eigen tuigen uiteraard...

Nouvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 15:45

harnessmaker schreef:
Mits goed onderhouden kan het interessant zijn. Al blijft het een india tuig. Mijn voorkeur gaat uit naar tuigen uit Europees leer en goede rvs fournituren. Bijv. Van Rijs, Van Der Wiel en mijn eigen tuigen uiteraard...

Bedankt!

Ik weet dat tuig van v/d Wiel en v. Rijs beter van kwaliteit zal zijn. Maar helaas ligt dat wat boven mijn budget...
Als mijn budget toereikend zou zijn zou ik trouwens voor een Claessen tuig gaan denk ik...

Mag ik vragen wat voor tuigen jij maakt, en in welke prijsklasse?
Heb je er een foto/site van?

Nouvel

Re: [AR] Tuigmerk Lessing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 23:14

Ik heb besloten om het tuig over te nemen!

Het is pas 2 jaar oud, en 1 1/2 jaar gebruikt, dus dat zou nog even mee moeten kunnen gaan...

Het is alleen jammer dat het voor ons een eindje weg is...
We moeten even een vrij dagje uitzoeken dat we het op kunnen halen, ben echt heel benieuwd!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:58

Ik weet dat tuig van v/d Wiel en v. Rijs beter van kwaliteit zal zijn. Maar helaas ligt dat wat boven mijn budget...
Als mijn budget toereikend zou zijn zou ik trouwens voor een Claessen tuig gaan denk ik...

Mag ik vragen wat voor tuigen jij maakt, en in welke prijsklasse?
Heb je er een foto/site van?[/quote]

Ik maak ook tuigen in de duurdere prijsklasse. Komt omdat ik ze van topkwaliteit materialen maak in Nederland.
Ik heb erg veel vraag naar een website, die komt er dus.
Foto's zulen daarop te zien zijn. Dit ivm copyright.