[AR] Tuigvraagje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

[AR] Tuigvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:59

Heej hallo. Ik wandel al een tijdje mee op bokt, maar heb pas sinds kort UZ gevonden
Ben in het bezit van een dikke shet (1.00m) en een smalle welsh (1.30m). De welsh wordt af en toe bereden, de shet is (vind ik) niet te vertrouwen met een klein ruitertje erop, dus wil ik met haar gaan mennen. Kheb me ingeschreven voor een cursus (krijg vanavond meer info). Natuurlijk wil ik aan het einde van de cursus zelf ook regelmatig de weg op. Bestaat er een tuigmaat waar zowel m'n shet als m'n welsh in kunnen? (niet tegelijk natuurlijk ) en zijn er ook karretjes voor te vinden waar ze beide voor kunnen? En nylon of leer? Dacht zelf aan nylon, omdat we het tuig in de kast in de wei bewaren. Daar is het denk ik te vochtig voor leer en gaat het schimmelen, niet?

Tips zijn natuurlijk welkom!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:50

Ik denk wel dat een tuig op beide past. Ik heb ook een tijdje met hetzelfde tuig met een pony van 1.38 en eentje van 1/46 gereden, paste ook prima.
Voor wagentjes precies hetzelfde, als je een klein concourswagentje neemt, moeten ze daar zeker beide voorpassen.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:52

een concourswagentje, een kleintje, zou je daar met 2 volwassen op kunnen? Denk dat de shet dat op harde ondergrond wel aankan, toch? En in welke prijsklasse ben ik dan aan het denken?

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:29

Ik rij zelf met shetten van 1.04 m. Mijn oude tuig heb ik verkocht aan een kennis die reed met b welshjes en hij had nog gaatjes over. Moet dus gaan.
Voor mijn wagentje passen ook shetten en welshjes (zie profiel).

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:22

Een concourswagentje weegt bijna niets hoor! Daar kan je alles voorzetten. Hoe duur ze zijn? Geen idee. Dan zou je eens op marktplaats rond moeten kijken.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:40

Ik heb voor mijn welshje van 1.35 een extra tuig in de maat Shetlander omdat pony te groot was.
Maar eerlijk gezegd gebruik ik altijd mijn 'nette' tuig, omdat dat veel betere kwaliteit is.
Alleen voor de sulky gebruik ik het trainingstuig.

Misschien is een sulky (tweewieler) ook een leuke wagen voor jou pony's