[AR] Boek over mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

[AR] Boek over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 12:09

Hoi,

Binnenkort ga ik misschien een cursus mennen volgen en om een beetje voorbereid te zijn wil ik graag een boek, waarin het meest voorkomende staat. Het tuig, het aanspannen, dat soort dingen. Iemand een goeie tip???

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:51

Aangespannen rijden van JAC Bartels.
Dat is echt de pure basis.

Vickelientje

Re: Boek over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:04

Leukste boeken vind ik:
Gymnastiek in het Gareel van Ilona Mens
Tweespanrijden met Mieke (staat ook inof over enkelspan)

Er is een boekje Mennen, van Daan Modderman en Wouter Slob,maar dat is aardig saai.
En een nieuw boek van Riny Rutjens, Mennen met gevoel, staan allerlei vraag en antwoord in.

Het meeste leer je toch op cursus hoor, maar ik heb deze boeken ook alvast door zitten kwijlen
veel plezier!

liesbet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:14

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:21

Het boek van de cursus Koetsiersbewijs lijkt me ook een goed begin.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:23

Vick; Probleem met die boeken is dat dat vooral aanvulling is op de basis en je hebt (volgens mij) erg weinig aan deze boeken als je nog niets van het mennen afweet. Vandaar dat ik ze ook niet noemde.

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:53

Sjonniej schreef:
Vick; Probleem met die boeken is dat dat vooral aanvulling is op de basis en je hebt (volgens mij) erg weinig aan deze boeken als je nog niets van het mennen afweet. Vandaar dat ik ze ook niet noemde.

Heb je voor een groot deel gelijk in hoor, hoewel er wel veel over bv soorten bitten, werking enz in staat. Waar je op moet letten enzo.
En ik ben door het lezen van die boeken nóg erger besmet geworden Vandaar dat ik ze noem.
Maar eigenlijk sowieso de beste manier om te leren vind ik de cursus en het boek wat daarbij hoort. En idd dat boek wat jij noemde is goeie basis, hoewel ik dat best ingewikkeld en droog vond, toen ik er nog helemáál niks van snapte zegmaar

Ghandy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:56

je zou ook bij www.paardenboek.nl kunnen kijken.
Zelf vind ik 'mennen met gevoel' heel leuk.
Maar echt mennen leer je natuurlijk niet uit een boek

Ettesil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 10:08

Ik ben ook niet van plan om het uit een boek te leren. Het lijkt me alleen wel handig om een beetje voorbereid te zijn. Ik weet nu gewoon echt nog niks, maar het lijkt me wel leuk om te gaan doen. Vandaar!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:00

Het cursusboek voor het koetsiersbewijs is een duidelijk boek om te beginnen.

Het is heel veel als het boek van Bartels alleen qua uitvoering moderner en met meer foto's, daardoor beter leesbaar

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:01

Helemaal mee eens Manie. Boek van Bartels zie ik meer als naslagwerk, staat veel informatie in, maar is nogal verouderd en daardoor niet zo leesbaar.

A10

Re: [AR] Boek over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:55

Nou wat erin staat is nog wel heel nuttig, maar vooral het taalgebruik pffff.....

staat je wel wat leuks te wachten als je straks heeeeel erg besmet bent geraakt met het menvirus enje besloten hebt er ook nog een tweespancursus achteraan te doen Dat cursusboek is ook samengesteld door Bartels

Ik zou gewoon wachten op het cursusboek, iig veel plezier!

Ettesil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 10:07

Hardstikke bedankt. Plezier gaat volgens mij wel lukken. Dat moet niet moeilijk zijn. Het blijft met paarden. Gisteren heeft iemand mij voorgedaan hoe zo'n tuig in elkaar zit en hoe je het om moet doen (nog makkelijker kijken dan een boek!). Dat was wel even handig. En alvast even de leidsels in handen gehad. Krijg je wat gevoel. Ze heeft ook voorgedaan hoe dat allemaal werkt. Ik ben heel benieuwd. Kijk erg uit naar de cursus!

Arretje

Re: [AR] Boek over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:44

Albertine_N schreef:
Nou wat erin staat is nog wel heel nuttig, maar vooral het taalgebruik pffff.....

staat je wel wat leuks te wachten als je straks heeeeel erg besmet bent geraakt met het menvirus enje besloten hebt er ook nog een tweespancursus achteraan te doen Dat cursusboek is ook samengesteld door Bartels

Ja dat bedoelde ik ook hoor, het oubollige taalgebruik..... Cursusboek ook van Bartels? Dat wist ik niet, dacht wel dat ze stukken gekopieerd hadden. Nou ja, door de plaatjes vind ik dat toch een leesbaarder boek. En inderdaad, zelf doen leert het allersnelst. Succes en veel plezier alvast!