[AR] Waar in Friesland menles zonder eigen paard vereist ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

[AR] Waar in Friesland menles zonder eigen paard vereist ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 00:02

Zoals de titel van mijn topic al luidt: weet iemand waar ik in Friesland menles kan krijgen waarbij ik niet eigen paard & wagen nodig heb? Het liefst een privéles in een bak.

Mijn eigen paard is wel beleerd voor de wagen, maar is niet geschikt voor een beginnende menner die nog niets kan.

Aan wat voor bedrag moet ik qua kosten denken? Iemand een suggestie? Alvast bedankt!

ZEJA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:08

Bij Gersloot zit Udo de Haan.
Ik weet alleen het nummer niet of je moet dan even googelen of dat een mede bokker het weet.

ZEJA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:33

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:47

Praktijkschool van PTC+ in Oenkerk geeft menlessen met eigen aanspanningen, je kan aansluitend je koetsiersbewijs halen.
Daarna heb je de mogelijkheid om tweespan-cursus te volgen, vierspan en tandem, ook geven ze aangespannen dressuurlessen. Ik heb er erg veel geleerd en het was altijd erg gezellig. Je ment er voornamelijk met frieze paarden.

PTC+ Oenkerk
Sanjesreed 4
9062 EK Oenkerk
Telefoon: (058) 254 3700
Fax: (058) 254 3701
E-mail: oenkerk@ptcplus.com
http://www.ptcplus.com/onderwijs/produk ... 1437195181

Ik weet niet meer hoeveel het kost, daarvoor zal je even moeten bellen. Succes!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:47

Lise81 schreef:
Praktijkschool van PTC+ in Oenkerk geeft menlessen met eigen aanspanningen, je kan aansluitend je koetsiersbewijs halen.
Daarna heb je de mogelijkheid om tweespan-cursus te volgen, vierspan en tandem, ook geven ze aangespannen dressuurlessen. Ik heb er erg veel geleerd en het was altijd erg gezellig. Je ment er voornamelijk met frieze paarden.

PTC+ Oenkerk
Sanjesreed 4
9062 EK Oenkerk
Telefoon: (058) 254 3700
Fax: (058) 254 3701
E-mail: oenkerk@ptcplus.com
http://www.ptcplus.com/onderwijs/produk ... 1437195181

Ik weet niet meer hoeveel het kost, daarvoor zal je even moeten bellen. Succes!

dit was geloof ik zon 200 euro

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 17:49

Bedankt voor de reacties.

Het gaat me niet om een cursus, maar om een losse privéles - een kado voor iemand. Ik weet niet of ik het daadwerkelijk ga uitvoeren, maar ik wil eens kijken naar de mogelijkheden.

Oenkerk ben ik bekend mee, heb er stage gelopen. Volgens mij moet je bij Udo ook een paard tot je beschikking hebben. Maar ik zal deze namen iig noteren. Nogmaals bedankt!

Signe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:35

Ik weet dat de amnege in oudega menlessen geeft met hun paarden..

Zoek op oudega ( smallingerland) in het telefoonboek en dan manege.. akn niet missen.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:37

Als je bereid ben net over de dijk te komen wil ik wel een aanspaning ter beschikking stellen en mijn instructeur vragen om les te geven.
Het gaat om een jonge, super brave, netjes dresuurmatig gereden shetlander. Ze is zo braaf dat mijn vriend(zonder men ervaring) met met en week al mee langs de weg kon en met een paar maanden al mee naar het strand en bos ging. Ze heeft ook al haar eerste indoor-marathon er op zitten.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 11:52

Dennis, wat een super-aanbod! Dat kan ik enorm waarderen. Ik weet niet hoelang jouw vriend is, maar de mijne loopt aardig richting de 2 meter - ik weet niet hoe zo'n lengte past op jouw menkar. Ik heb wel eens op foto's gezien dat jij met een tweewieler ment, toch?

Ik zal je aanbod in gedachten houden, maar in eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar een menles in Friesland zelf.

Maar nogmaals bedankt!

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:30

Kijk gewoon even voor een cursus koetsieresbewijs in de buurt. Onze vereniging is er net 1 gestart (die is al vol, maar wie weet starten we er nog 1) Daar heb je ook geen eigen aanspanning voor nodig.
Waar woon je in Friesland? Je kan ook altijd een keer naar Appelscha komen