[AR] Leuke twee wieler voor twee verschillende pony's..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Les_Fjal

[AR] Leuke twee wieler voor twee verschillende pony's..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:50

Bedacht me vanmiddag opeens dat ik twee pony's heb staan die harstikke leuk voor een wagentje kunnen lopen....maar ik nu een wagentje heb waar alleen die uk voor kan !

Pumba is denk ik zo'n 1.15, en een lekker compact bolletje.
Fjalar is 1.28 en nog compacter, echt oertype IJslander

Nu heb ik 0,0 verstand en ervaring met dit hele gebeuren, en wil gewoon een goed leuk stabiel tweewielertje voor beide heren.... Jullie hebben vast wel tips waar ik moet letten.. Waar ik nu vooral tegen aan loop is dat Fjalar gewoon er niet tussen past , maar zodra ik hem uitbuig, is hij weer te breed voor Pumba.... Hellup...?

Vickelientje

Re: [AR] Leuke twee wieler voor twee verschillende pony's..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:07

Ik denk dat je het beste kunt kijken bij www.stadtwijck.nl aangezien je in R'dam woont.
Die hebben goeie tweewielers voor relatief weining en die zijn wrs ook makkelijk aan te passen tussen twee maten.
Ik heb zelf zo'n zelfde 2wieler (in Hierden gehaald, iets minder luxe uitvoering).
Afbeelding
Bij deze kan ik de bomen ook verwisselen en omdraaien, zodat de ruimte ertussen breder wordt. En je kunt ze in en uitschuiven.
Let er ook op dat het bankje naar voor en achter kan schuiven, zodat je het juiste evenwicht krijgt.

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:13

Ik zal gewoon naar een wagen maker gaan hij kan je vast wel vertellen wat het beste is en die weet er denk ik ook wel het meeste van af en mischien kan je een karretje met 2 lamoenen nemen een wat breder dan de andere.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:15

Ik denk dat je beter een klein vierwielertje kan nemen omdat je niet alleen met een ander lamoen te maken hebt maar ook met het hele evenwicht van je karretje.
Ik denk dat een vierwieler dan een stuk makkelijker en comfortabeler is.

Les_Fjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:19

Het liefst koop ik natuurlijk een i.g.s. zijnde tweedehands gezien de kosten, vandaar dat ik zelf ook wat info hier en daar los probeer te peuteren

Vierwieler is qua stalling een stuk lastiger, vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar een twee wieler....Maar als er meer voordelen aan zitten ( m.u.v meer plaats voor personen ), is dat natuurlijk ook zeker het overwegen waard !

Bedankt voor de link Vick ! En daar heb je zeker een hoop plezier aan dat wagentje ? Ik zal eens een kijkje nemen

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:22

De wagentjes van stadtwijck zijn zeker leuk! Nu hebben ze er een aantal ongeverfd te koop voor maar 500 euro. Ik zou er zo eentje willen maar ik ga zelf liever voor een vierwieler aangezien ik toch langere ritten wil maken. Dan si een vierwieler voor jezelf ook wat comfortabeler.

Vickelientje

Re: [AR] Leuke twee wieler voor twee verschillende pony's..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:57

Graag gedaan
Ja, ik ben er hartstikke blij mee De mijne is gegalvaniseerd (vandaar dat saaie grijs) zodat het niet kan roesten.
kZou gewoon eens informeren tot welk maatverschil het maximaal kan.
Ik wilde ook het liefst een 4wieler, maar ja, soms moet je tevreden zijn met iets minder (heb ook ruimtegebrek)....en dat ben ik