[AR] [NH] Clinton Anderson

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christina

[NH] Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 22:45

Is iemand met zijn paard bezig volgens de Clinton Anderson methodes? Heb je dan ook je jonge paard zo ingereden? Heb je soms een clinic van hem in Amerika gevolgd, het boek van hem gelezen, videos gezien?

Ik ben erg nieuwsgierig of veel mensen in Nederland hem kennen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:34

Ik heb er weleens van gehoord, heb je wat meer informatie? Een site oid?

Tenfold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:19

Clinton Anderson is momenteel enorm populair, met name in de Verenigde Staten. Hij geeft clinics, heeft een boek geschreven over zijn trainingsmethode, schrijft in de Horse&Rider en heeft zelfs een TV-programma.

Hij is o.a. erg bekend onder de reiners. Hij werkt samen met enkele zeer bekende reining ruiters en heeft enkele weken geleden een uitgebreide clinic gegeven tijdens de NRHA reining futurity!
Een van de redenen van zijn populariteit is dat hij niet alleen goed kan vertellen over methoden (want daar zijn er wel meer van), maar hij presteert ook op topniveau in de sport (reining).

Tenfold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:21

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:26

Ah, oke, daar had ik inderdaad weleens van gehoord, dat is toch die australier?
Ik ga eens kijken, klinkt goed iig

Tenfold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:29

Ja, het is 'die Australier'!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:37

Ik zie op zijn site dat hij veel producten heeft zeg, werkt hij ook met een bepaald systeem zoals parelli bijvoorbeeld, of zijn het meer losse dingen zoals video's, dvd's en boeken?

Tenfold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:47

Ik heb me er nooit zo in verdiept. Heb wel eens wat artikelen van en over hem gelezen, meer niet.

Via die site worden gewoon allerlei spullen verkocht, tack, kleding etc. Die hebben volgens mij niet direct met zijn methode/filosofie te maken. Persoonlijk vind ik het onzin dat een methode van een bepaald persoon alleen zou kunnen werken als je de speciale artiklen gebruikt, dat zou niet nodig moeten zijn. Alleen goed voor de bankrekening van de betreffende trainer. Als een methode alleen zou werken met een speciaal halster of touw of wat dan ook van trainer X en niet met een normaal halster of touw, dan klopt er iets niet.

Er worden DVD's/videos/boeken betreffende zijn eigen methode verkocht, maar ook van anderen. Als je meer wilt weten over de methode-Anderson dan zou ik eens een DVD-tje aansschaffen....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:56

Dat stuk ben ik helemaal met je eens hoor, over die spullen. Parelli doet dat ook bijvoorbeeld, maar ik red me ook prima met een merkloos touwhalster en leadrope.

Op de een of andere manier staat er altijd maar weinig inhoudelijke informatie op dit soort sites, dus ik zal inderdaad wat moeten kopen als ik wat wil weten.... pff en ik koop al zoveel boeken

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:30

Ik heb me laten vertellen dat de basis bij Parelli en Clinton Anderson redelijk gelijk lopen, Parelli alleen wat langzamer en voorzichtiger te werk gaat, sneller teruggaat naar de comfort zone bij weerstand of duidelijke tekenen van onbehagen. Clinton heeft het over de handy stick, en Parelli over de carrot stick, gebruik bij beiden is hetzelfde.

Op de site van Clinton Anderson vind je overigens ook wat artikelen die in tijdschriften zijn gepubliceerd, deze zijn de moeite waard om eens door te lezen.

http://downunderhorsemanship.com/articles.html

Overigens, als je Parelli al commercieel vindt, Clinton Anderson is dat bijna nog meer, als je ziet door welke producten hij allemaal gesponsord wordt, en wat je mag neertellen voor DVD's en trainingvideo's.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:33

Ik vond die prijzen inderdaad nogal hoog.... droehonderd zoveel euro voor een starterspakket, daar kan parelli inderdaad nog een puntje aan zuigen

Christina

Re: [NH] Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 09:04

Ja, je moet even niet naar de merchandise kijken. Alle bekende Amerikaanse trainers proberen flink geld te verdienen aan allerlei trainingsartikelen.
Wat mij wel aanspreekt zijn zijn trainingsmethodes. Helaas zijn de DVDs inderdaad ontzettend duur en dan heb ik het nog niet over de verzend- en douanekosten. Helaas zijn ze op Ebay ook duur of de verkopers versturen ze niet buiten Amerika.
De artikelen die te vinden zijn op Internet zijn toch maar heel beperkt. Zijn boek heb ik al en daar staat ongeveer hetzelfde in.

Jammer dat hij niet naar Nederland komt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:32

Tipje als je wel op zoek mocht zijn naar beeldmateriaal. Via Ebay USA zijn op dit moment de video's goedkoop te verkrijgen, omdat de meesten toch voor DVD's gaan.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:34

Ik heb geen videorecorder, maar heb de artikelen van de site wel uitgeprint, nog bedankt voor de tip!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:53

Oh, vergeten te vermelden: de video's uit USA zijn dan wel Amerikaans systeem (NTSC), dat moet je videorecorder wel af kunnen spelen.

Amytjuuuh

Re: [NH] Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:11

Ik heb een film van hem! Hij is goed!