[AR] [VD] hoe leer je een paard ja knikken ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

partje

[VD] hoe leer je een paard ja knikken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 22:57

hoe leer je je paard ja knikken .vollidige uit leg graag
dankje

ImkeTarek

Re: [VD] hoe leer je een paard ja knikken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:08

ik heb geen ervaring... maar misschien met een snoepje, voor het hoofd langs op en neer bewegen, als hij zijn hoofd mee naar boven en beneden neemt het commando zeggen en hem het snoepje geven... en dat met en snoepje afbouwen, dus eerst met snoepje, daarna je hand zonder snoepje naar boven en beneden bewegen en daarna alleen nog stemcommando. steeds belonden tussen door, zelfs bij hele kleine vooruitgangen (niet altijd belonen met snoepje, aaitje of stembeloning kan ook...)
nogmaals, ik heb geen ervaring.. maar misschien dat het werkt !

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:51

Ik heb het mijn shetlander geleerd,
ik zwaaide met een touwtje of een zweepje langs haar hoofd en toen ging ze schudden... Later heb ik het nog eens geprobeert met het commando erbij, en toen had ze het al snel door...

alsjebliefd

iksandra3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:02

Welk woord commando gebruik je dan??
Groetjes sandra

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:03

Pfff, NEEEEEEEEEE leer t m niet!!!!!!

Ik word gek van een beest wat constand ja knikt om aandacht!
Haha

(P.S. je moet het helemaal zelf weten, maar bedenk je wel dat het een nare gewoonte kan worden in plaats van een leuk kunstje)

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:07

tja, die van mij deed het al uit bedelen. dus heb ik er een commando aan geknoopt... (Ja?) vragen dus)
En wat nu het leuke is, dat ze veel minder bedelt!

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:56

Ja je moet dan wel conzekwent blijven als je niks van hem vraagt niks geven en als je wel iets van hem vraagd en hij doet het goed dan geef je hem wel een beloning,

Ik heb het commando "Ben je lief?" voor gebruikt.
Eerst had ik haar ook leren nee knikken maar daar raakte ze mee in de war dus heb ik aleen ja knikken geoefent.

Groetjes Amy

partje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 15:13

ok dankje

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:18

Ik heb het eerst geprobeert met de targetstick. Ze volgde deze, maar dat ging echt heel langzaam van boven naar beneden... Zo legde ze de link niet. Toen ik vroeg *schud* schudde ze haar hoofd, *klik* beloning. Toen in al haar entousiasme zwaaide ze haar hoofde snel van boven naar beneden. *klik* beloning. Nadat ze dit een paar keer toevallig deed, legde ze de link. En dan het commando erachter plakken. Als het toevallig doet, bijvoorbeeld Ja zeggen.

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:20

ik heb m'n vzpaardje wel leren schudden met der hoofd. Ik legde telkens zo'n oranje wortelzak op de hoofd, en die schudde ze er telkens af...
en dan heel uitbundig belonen. Ik gaf wel telkens het commando schud, dan schudde ze, en ik beloonde met de clicker en wat biks