Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LadyF schreef:Met oogkleppen vind ze gewoon de/het kleinste aanraking of geluidje al eng.
Misschien helpt het om eens met oogkleppen te gaan rijden? Dat er dus niets gebeurt terwijl ze die dingen op heeft.
Nogmaals: Bedankt voor de reacties maar erg lastig dat jullie meningen zijn verdeeld!
deesjuh schreef:LadyF schreef:Met oogkleppen vind ze gewoon de/het kleinste aanraking of geluidje al eng.
Misschien helpt het om eens met oogkleppen te gaan rijden? Dat er dus niets gebeurt terwijl ze die dingen op heeft.
Nogmaals: Bedankt voor de reacties maar erg lastig dat jullie meningen zijn verdeeld!
Ik weet niet veel van beleren voor het tuig,
maar ik wou even zeggen dat ik op mijn verzorgpaard, waar ook mee gemend werd, een tijdje met oogkleppen heb moeten rijden met zadel omdat het normale hoofdstel uitgeleend was.
Als je er eenmaal op zat, was het niet echt een probleem meer, maar het opstijgen vond ze in het begin heel erg eng.
We hebben haar er uiteindelijk overheen geholpen, maar ze bléef bang & wegrennen met opstijgen, óok toen we ons gewone hoofdstel weer terug hadden.
Dat wou ik even zeggen, ik vond het wel 'relevant'
Fellowww schreef:word het de eerste keer dat je je paard zelf voor de kar doet??? want ik rij mijn pony wel met oogkleppen maar daar is niet echt een rede voor maar een kennis van mij rijdt zonder oogkleppen omdat haar pony het met oogkleppen het ook wat enger vinden.