[AR] Grote kar ombouwen tot kar voor welsh?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

[AR] Grote kar ombouwen tot kar voor welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 18:20

Ik had een NRPS pony van 1.51 meter. Had besloten om met hem te gaan mennen en heb toen een hele mooie houten concourswagen gekocht. Het ding was wel half verrot, onderstel was ok maar het houtwerk hebben we dus helemaal vervangen. Helaas heb ik mijn pony toen weggedaan. Nu heb ik dus een Welsh A en wil daar ook mee gaan mennen over een half jaartje. Ik had besloten deze kar te verkopen en een nieuwe te kopen. Dit vind ik zoo zonde aangezien ik deze zo mooi vind en is weer een heel gedoe om weer een leuke te vinden. Nu zegt mijn vader deze dus te kunnen ombouwen. Het lamoen aanpassen is niet zo'n probleem. Hij kan het onderstel voor een cm of 16 lager zetten en achter rond de 20 cm. Ook zou hij de spoorbreedte iets minder breed kunnen maken (is nu 1.30). Maar nu vroeg ik mij af wat nou dus precies de maten zijn voor een concourswagen voor een shet/welsh. Het houten bakkie waar je dus inzit is 1 meter breed en 1.60 meter lang. Ziet het er dan nog wel uit als de kar een stuk lager staat en past het dan wel mooier voor mijn welsh A van 1.20 meter?

Afbeelding

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:53

Het ziet er niet meer mooi uit als je voor een grote wagen een kleine pony zet, maar ik weet niet hoe de wagen was in verhouding met je grote pony. Aan dit plaatje zie je kwa grootte namelijk niet zoveel...
Maar als je het lamoen lager doet en korter maakt, zal je Welsh er waarschijnlijk wel voor passen.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:04

Ik ben dus ook bang dat het uit verhouding zou gaan, ookal maken we het onderstel een stuk lager. Ik heb helaas geen foto met mijn vorige pony ervoor want hij heeft er nooit voor gestaan (toen was hij al weg)

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:51

Lintjuuuh schreef:
Ik ben dus ook bang dat het uit verhouding zou gaan, ookal maken we het onderstel een stuk lager. Ik heb helaas geen foto met mijn vorige pony ervoor want hij heeft er nooit voor gestaan (toen was hij al weg)

oke ik heb mijn wagen ook vebrouwd
er heeft altijd een fries voor gelopen en nu loopt mijn pony van 127 er voor

Afbeelding
en der heeft ook wle is een schetie voor gestaan
Afbeelding
dus het kan makelijk

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:04

Ik denk dat het opzich aardig te doen is, maar volgensmij schiet je er niet veel bij in als je deze verkoopt en een kleinere versie aanschaft, hoor..

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:44

PG: Daar heb je best wel gelijk in maar ik vind het zo zonde van deze kar en mijn vader heeft er erg veel tijd ingestoken! Hij staat nu ook al een tijdje op marktplaats maar er heeft nog niemand gereageerd...

IvoIce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:02

Mischien moet je het maar gewoon doen. Toen ik voorbij fietste vond ik hem ook vrij klein.. haha, als je vader hem wat lager er smaller maakt kan het denk echt wel, zo groot is het bakkie niet..

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:03

Smaller hoeft nog niet eens. De meeste recreatiewagentjes zijn 1.30 breed.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 20:55

Smaller hoeft inderdaad niet, dan heb je ook lekker weinig kans op kieperen. Hij kan hem zo'n 20 cm lager maken. Ik ben alleen bang dat het er niet uit gaat zien. Op de foto van miriamrocky ziet het er echt mooi uit maar dat wagentje ziet er zowiezo compacter uit. De wieletjes staan naar mijn idee daar ook verder onder het karretje geplaatst. Ik weet het gewoon niet meer...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:07

Het wagentje van Marianrocky is inderdaad een stuk korter...

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:24

Je kan het eerst aankijken, en als het toch niet pas kan je de wagen altijd nog verbouwen/verkopen
Give it a try

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:15

Ik zou zeggen, zet je pony gewoon een keer naast/voor de kar(hoef je hem nog niet eens in te spannen) en kijk hoe het er uit ziet, neem desnoods een foto. Ziet het er leuk uit maar kan het nog geperfectioneerd worden ga je aan de slag. Ziet het er meteen helemaal niet uit verkoop je de boel alsnog.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:54

Dennis schreef:
Ik zou zeggen, zet je pony gewoon een keer naast/voor de kar(hoef je hem nog niet eens in te spannen) en kijk hoe het er uit ziet, neem desnoods een foto. Ziet het er leuk uit maar kan het nog geperfectioneerd worden ga je aan de slag. Ziet het er meteen helemaal niet uit verkoop je de boel alsnog.

Dat is een goed idee! Binnekort neem ik Jeebie dus maar even mee naar huis...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:46

Zowiezo niet eerst verbouwen en dan proberen te verkopen, want dan raak je hem zeker niet kwijt. Deze wagentjes zijn toch al niet makkelijk kwijt te raken, daar moet je net een liefhebber voor hebben.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 00:02

Sjonniej schreef:
Zowiezo niet eerst verbouwen en dan proberen te verkopen, want dan raak je hem zeker niet kwijt. Deze wagentjes zijn toch al niet makkelijk kwijt te raken, daar moet je net een liefhebber voor hebben.

Nee zeker niet, en dat is ook heel erg zonde van de moeite die mijn vader er in heeft gestoken dan... Ik denk dat ik het toch maar niet ga doen.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:37

En een tweewielertje? Je ziet het heel veel hier op bokt, dus waarschijnlijk is het erg handig bij oz een kleintje

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 21:21

Sjonniej schreef:
En een tweewielertje? Je ziet het heel veel hier op bokt, dus waarschijnlijk is het erg handig bij oz een kleintje

Nee tweewielertjes vind ik niks, aangezien ik op den duur ook langere ritten wil maken en wil ook menles gaan volgen wie weet later wedstrijdjes. Dus wil wel een 4wieler. Heb ook nogal slechte ervaringen met 2wielers alhoewel sommigen ook wel erg luxe kunnen zijn

whoopylover

Re: [AR] Grote kar ombouwen tot kar voor welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:31

Is dat een knipoog naar mij

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:39

Ik las in een ander topic dat Debo haar wagentje te koop is, die heeft een klein concourswagentje.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:01

Sjonniej schreef:
Ik las in een ander topic dat Debo haar wagentje te koop is, die heeft een klein concourswagentje.

Dat was ik idd vergeten te PB-en naar Linthjuuuh, maar nu weet ze het ook. Je kan Dabo pb-en voor prijs (of mij, ik weet het ook )

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:24

Het is Debo en niet Dabo

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:59

oeps, sorry, in de war...
heb dr al gesproken, maar dr pony is te groot ervoor.