[AR] [NH] Probleempje met de join-up.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

[NH] Probleempje met de join-up.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 22:37

Haj,
Ik was gisteren een join-up aan het doen met een nieuwe pony die ik in behandeling heb.Die ging in het begin wel goed ;
Hij deed zijn oor naar binnen maar het duurde eeuwen voor hij begon te knabbelen.Ik bleef nog wat verder doen en toen deed hij zijn hoofd naar beneden voordat hij knabbelde.Ik ben toen gestopt met hem te laten draven.

Was dat goed ? Hoe komt het dat hij niet knabbeld ?

annemariev

Re: [NH] Probleempje met de join-up.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:54

Als je nog niet veel ervaring hebt met de uitvoering van de join up, moet je het niet langer laten duren dan 4, 5 minuten. Vaak laten paarden pas een reactie als likken en kauwen zien als je ze naar binnen vragt. Ook kan het zijn dat jouw paard maar kleine bewegingen maakt. Succes!

Annemarie van der Toorn

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:01

niet elk paard knabbelt bij de join up. het gaat om minieme lichaamstaal. voor het paard heel duidelijk, bij mensen alleen voor ervarenen te zien. probeer dus meer te letten op de minder standaard dingen. succes!

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:19

Ik denk ook dat je op de kleine dingetjes moet letten. Lijkt me wel gaaf een join-up doen met een paard

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:28

Waarom deed je een join-up, en heb je je van te voren een beetje ingelezen?

qtiej_gurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:49

Het gaat erom dat je paard bereid is om mee te werken en als hij dat doet moet je hem laten stoppen. hoe ging het verder nadat je gestopt ben? want als het verder goed ging is de join up dus gelukt.
niet elk paard kauwt noueenmaal. Ja ik moet wel zeggen dat ik er niet veel verstand van heb hoor. Ik heb een paar keer met mijn paard een join up gedaan en ik lees heartland boeken

nou veel suc6 dermee he