[AR] (VD) paard leren flemen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

(VD) paard leren flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 14:41

ik wil graag weten hoe jullie, jullie paard hebben leren flemen?

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:48

Kijk even op mijn site, daar heb ik het beschreven www.jauke.tk

OranVera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:34

nou ik heb ook veel geprobeerd om mijn verzorgpony Vera te laten flemen. Maar er was 1 probleempje. Ze deed het niet uit zich zelf (2 x per jaar) en ze reageerde heel soms op water. Maar daar kan je ook niet heeeel veel mee.

Dus toen heb ik haar geleerd om, als ik mijn wijsvinger omhoog deed, haar bovenlip mijn wijsvinger aan te raken. Dit ging makkelijk, want ze speelt altijd veel met haar bovenlip en mijn vingers. En dan was het nog de kwestie om haar bovenlip langer omhoog te houden. Dus als ze het per ongeluk langer omhoog houdt dan uitvoerig belonen.

veel succes ermee

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:38

mijne ging flemen bij vreemde geurtjes

Marieke_456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:57

Timon heeft het zichzelf geleert
Hij staat normaal gesproken nooit met halster op de wei, maar dit keer wel, omdat ik ff wat moest doen naja anyway Hij had z'n halster om en hij schuurde met zijn neus over de grond omdat hij zijn halster dus afwilde doen, maar die neusriem van dat halster bleef dus halverwege zijn neus hangen. Dat was natuurlijk een raar gevoel Dus toen deed hij de hele tijd raar z'n lip omhoog.
Toen pakte ik snel mijn snoepjes in de aanslag en liep naar hem toe, deed z'n halster halverwege zijn neus (dat neusgedeelte dus) en toen deedie weer zo raar met z'n lip en dat heb ik beloont, dus nu kan hij heel netjes flehmen (zonder halster)

mirriejj

Re: (VD) paard leren flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 18:51

jaa hoor mevrouw kan het.,
dacht probeer es wa die met het dopje van me deo deed..
nja direct flemen en nu doet t ook al zonder
danke allemaal

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:42

ik heb er eigenlijks geen geurtjes en dergelijke nodig....
ik doe mijn hand onder haar bovenlip en als ze gaat flemen haal ik 'm weg en beloon 'r !
soms doet ze het ook niet en dan doe ik bv. mijn hand door het kuil heen wat ze eet en dan mijn hand onder dr bovenlip en dan fleemt ze weer
maar pas wel op dat ze je hand niet opeet