[AR] Tweewieler

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

[AR] Tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 12:24

ik men dus met mijn belgisch trekpaard
maar ik ben afhankelijk van de eigenaars, want ik durf alleen niet met de grote koets mennen (recreatiekoets voor 6 personen) het is me gewoon te log en te zwaar
nu zit ik al een tijd te denken over ene 2 wieler
het lijkt mij makkelijker, want het is veel lichter, ik kan er alleen mee op pad, enz.
maar het moet wel geveerd zijn, en ik moet hoog genoeg zitten om over haar kont te kunnen kijken (en het is een grote kont )
alsook moet het ook aangepast kunnen worden aan andere paarden, die mogelijks wat kleiner zijn.
Maar wat zijn de nadelen en voordelen hiervan?
aan te raden?
ervaringen?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:32

Ik denk toch dat voor een trekpaard een vierwieler een stuk makkelijker is.
Grote tweewielers zie je bijna niet, en als je ze ziet zijn ze antiek.

Nadeel van een tweewieler is dat de beweging van je paard meestal doorloopt naar de wagen.

Alleen op stap gaan zou ik zowiezo al nooit doen, maar dat is jouw keuze.

A10

Re: [AR] Tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:29

Je kiept snel om met een tweewieler. vooral als je in je eentje bent, want dan is het gewicht ongelijk verdeeld. (tenzij je weer in het midden zit) Verder moet een tweewieler ongelofelijk goede vering hebben wil je er echt fijn mee rijden. hij shudt nl nogalsnelhen en weer.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:49

Ik zou ook voor een vierwielige wagen gaan en inderdaad gewoon niet alleen op pad gaan. Ik heb zelf een soort sulky om de pony's in mijn 20x40 bakje te kunnen mennen. Op zich rijdt het wel grappig, maar ik heb welshjes en kijk vanaf mijn sulk ook recht tegen hun kont aan . Volgens mij heb je voor jouw maat paarden wel enome wielen nodig of een extreem hoge opbouw. Dit lijkt me zoeken naar een speld in een hooiberg.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:52

Op P&K heb ik een bedrijf gezien die 2 wielers( speciaal) op maat maakt.

Dus iedeaal voor je trekpaard. Tevens hebben zij in de bomen een vering systeem zodat je dat schokken niet meer hebt.

Ik heb diverse wagens gezien en ze zijn echt super degelijk en sterk.

Ik weet eigenlijk alleen nog dat ze in Loon op Zand zitten. Misschien kun je de website van P&K nog eens bezoeken om te kijken of ie erop staat.

En anders weet iemand op Bokt het misschien nog wel.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:53

Is dat niet van der Mee?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:47

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:50

een vierwieler hebben we (een grote recreatiewagen)
maar dat vind ik gewoon te log en te zwaar,
het paard is drachtig, en ik zoek iets waardoor ik er alleen mee op stap kan, en zo in de laatste maanden kan ritjes maken zonder haar al te zwaar te belasten, met die grote kar is het direct al veel zwaarder.
en het is dus wel de bedoeling dat ik er alleen mee weg kan, want nu ben ik veel te afhankelijk van de eigenaars om te gaan mennen, wacht nu ook al 2 weken, ze hadden het beloofd om vandaag te gaan, was het te koud

normaal is de hoogte niet zon probleem, zolang de wielen eronder inderdaad groot genoeg zijn.

maar over het algemeen raden jullie me het niet aan?