[AR] [LO] Longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stansje

[LO] Longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 14:25

Haay allemaal!

k zit met een probleem.....
Een shetlander pony moet k zadelmak maken maar met longeren
wilt hij wel links om lopen maar rechts om lukt het niet.
Met de zweep er achter aan lukt maar heel even maar dan draait het zich om en loopt dan tegen de zweep zodat hij uit me handen glijd en hij weer links om kan gaan rennen.
Wie heeft een manier dat hij twee kanten op loopt?

Veel liefs!

_Romy_

Re: Longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:53

Heb ik ook gehad met mn verzorgpaard. Hij wou echt niet de rechterkant op. Dan draaide ze zich gewoon om of ging aan de longeerlijn hangen, en ze was sterk. We hebben eerst een hele tijd gelongeerd en dan iemand ernaast laten lopen, maar liet je haar los dan stond ze weer. Na een tijdje zijn we er gewoon met de zweep achteraan gegaan en toen deed ze het wel. Maar hoe jij dat nou precies op zou moeten lossen Als je nou eerst eens iemand mee laat lopen en dan een keer loslaat..kunt het altijd proberen..

Aeris

Re: Longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:58

Hmm, dit heb ik ook gehad in het begin.

Probeer eens te beginnen langs zijn 'moeilijke' kant, tot het gaat.
Al krijg je in het begin maar 2 rondjes gedaan, het zijn toch 2 rondjes hé Belonen en volgende keer meer vragen.

Soyatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:19

hey hey meis ik heb ook zoon verzorg pony gehad aleen die was mishandel eigenlijk moet je met zijn 2en zij (zo deden wij het dan )
1 ging logeren en de ander liep naast de pony de genen die naast de pony loopt moet dan steeds wat veder weg gaan lopen snap?en uit eindelijk loopt pony aleen
-xxx- isa

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:06

en dan niet vergeten goed te belonen en als ze weer linksom gaat gewoon net zolang proberen rechts te gaan totdat jij gwonnen hebt je moet wel consequent zijn en goed belonen en elke paar stapjes zijn een paar..

je moet geen dingen gaan overhaasten gewoon eerst 1rondje daarna 2 en dan steeds meer opbouwen

Megamutsj

Re: [LO] Longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:54

blijven proberen, en als hij het doet belonen!