[AR] [LO] halsverlenger wie gebruikt het allemaal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

[LO] halsverlenger wie gebruikt het allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:41

wie heeft er ervaring met zijn haar paard/pony met halsverlenger te laten longeren!!!ik wil way mijn 11 jarig paard daar ook mee aan het werk zetten,hij is normaal niet gewend om bij gezet te worden,maar bij de ruitersportzaak zeiden ze dat dit de vriendelijkste manier is..klopt dat..

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 13:02

niemand??

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:24

Ik gebruikte hem om mijn pony te helpen zijn hoofd laag te houden. Het is inderdaad een vriendelijke manier omdat het consequent is maar je zet hem niet vast.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 18:13

laura2span schreef:
Ik gebruikte hem om mijn pony te helpen zijn hoofd laag te houden. Het is inderdaad een vriendelijke manier omdat het consequent is maar je zet hem niet vast.

gebruik je het ook alleen voor longeren? en hoevaak gebruik je het!!gr emaartje

boemel

Re: halsverlenger wie gebruikt het allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:47

Het nadeel is dat paarden wat meer genegen zijn om erin te gaan hangen.
Juist doordat het wat meegeeft.

Ik heb van de fysio geleerd dat ik het beste met slofteugel kan longeren.
De slof bevestig je als normaal, maar de uiteinden knoop je aan de singel van het zadel/longeersingel. Mijn paard gebruikt nu een stuk beter haar rug als dat ze voorheen deed met bijzetteugel.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:52

Ik gebruikte het gewoon tijdens het rijden (mennen)
Ik deed hem dan onder de buik aan de singel, door de bitringen, over het hoofd en dan zo weer terug.

Slofteugel vind ik te dwingend, met het elastiek heeft je paard nog een keus maar heeft daarmee alleen zichzelf.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 00:41

ik heb inderdaad geprobeerd om te longeren met de halsverlenger,maar vind het niks hij gaat er in hangen.en loopt gewoon met het hoofd de lucht in omdat elastiek meerekt..dus ga denk ik toch maar weer voor touwtjes..

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:31

Emaartje schreef:
ik heb inderdaad geprobeerd om te longeren met de halsverlenger,maar vind het niks hij gaat er in hangen.en loopt gewoon met het hoofd de lucht in omdat elastiek meerekt..dus ga denk ik toch maar weer voor touwtjes..

Dat is ook de bedoeling.
Als je paard sterrenkijkt gebruikt ie schijnbaar zn rug en achterhand niet, daar moet je aan werken, en als ie dan een keer omlaag komt merkt ie dat de druk achter zn oren (als je hem teminste door het bit achter zn oren doet) ineens weg is en zodoende beloont hij zichzelf.
Met een slof of ander 'vaste' teugels kan hij niet anders en zal die als je daarnaast niet aan zn achterhand werkt en het eraf haalt ook weer gewoon gaan sterren kijken.

Ik gebruik het elastiek bij mn 3 jarige, als extra hulpmiddel als ze het wat moeilijk vindt. Zodoende snapt ze beter wat ik wil en heeft ze meer steun. Ik heb hem wel erg los.
Het heeft erg goed geholpen, nu met halthouden blijft ze nageeflijk, en ze komt niet meer tegen de hand.
Ik gebruik hem wel tijdens het rijden, voor longeren heb ik de pessoa.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:14

ik gebruik hem vooral met rijden, ik heb er wel eens mee gelongeerd maar ze liep gewoon met haar hoofd in de lucht, met rijden vind ik het en fijne ondersteuning en niet dwingend, je moet nog steeds zelf zorgen dat ze naar beneden komen, gewoon een handig hulpmiddeltje

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:42

Ik gebruik hem ook vaak.
Ze moeten het even doorhebben maar dan gaat het heel goed hoor.

loesjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:00

ik heb hem wel eens gebruikt, vooral tijdens longeren maar ook af en toe tijdens het rijden. ik vind het wel handig, maar of het diervriendelijk is zijn de meningen over verdeeld....
en nu ligt hij al een hele tijd ongebruikt in de kast

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:02

twee stoten , maar zet ze maar heel losjesals je het doet van mij hoef je het niet persee te doen.