[ar] advies gevraagd aankoop marathonwagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

[ar] advies gevraagd aankoop marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 17:49

hallo allemaal,

Ik had een advertentie gezet op marktplaats voor een tweedehands recreatiemarathonwagen,ik kreeg daar verschillende reacties op.
Hij is voor mijn tinker van 1.52,ik kreeg van een vrouw foto's van haar wagen waar ook een tinker voor had gestaan,van 1.51.

Ik had de foto's geplaatst op tinkerpraat,daar dachten ze dat de wagen te klein was,en kreeg ik advies het hier te plaatsen bij de experts !

Dus bijdeze,willen jullie kijken wat jullie ervan vinden ?
Ik kreeg net nog een email van die mevrouw en zei zegt dat het geen ponywagen is,en dat ervoor haar tinker een paard van 1.60 voor heeft gestaan !

Ik vind het opzich een leuke wagen en hij kost maar E500,00
Hij is geveerd en heeft trommelremmen.
Afbeelding
Afbeelding

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:55

Kan prima toch?
Optimaal is anders, maar ik denk dat je hier best wel lekker mee kan rijden. Eventueel kan je later misschien nog grotere wielen eronder zetten.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:29

Ik vind de wielen idd ook wat klein, dit rolt moeilijker dan grote wielen. Maar waar ik meer moeite mee heb is dat de bomen zo stijl lopen. Als je dan een korte wending wil maken heb je de kans dat de bomen snel tegen de wagen oplopen met alle gevolgen van dien. Even goed bekijken of het voorste gedeelte van het onderstel mooi onder de wagen door kan draaien.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:31

Ik denk dat het een prima wagen is voor die prijs.

Ik vind het niet misstaan met een tinker ervoor. Als je niet over je paard heen kan kijken kun je er altijd nog een (simpel) bokkussen op zetten. Dan zit je net wat hoger.

Ik zou inderdaad wel je ligtogen lager hangen dan hier het geval is, ze hangen wel heel erg hoog.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:40

laura2span schreef:
Als je niet over je paard heen kan kijken kun je er altijd nog een (simpel) bokkussen op zetten.

Bij bijna alle marathonwagens voor paarden, kijk je tegen het paard aan.

confetti

Re: [ar] advies gevraagd aankoop marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:14

Persoonlijk zou ik hoger achter de pony willen zitten, dan heb je meer overzicht. Verder vind ik het wel een aardige wagen voor die prijs.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:56

lichtogen ben ik het mee eens.. hoogte vind ik niet storend of iets.. en als je wat hoger wil zo'n bokkussen er op en je zit zo een stuk hoger..

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:04

Ik vind hem net wat te laag, maar voor 500 euro kun je er allicht een tijdje mee rijden. En verder is dit natuurlijk gewoon een recreatiewagen.