[ar] Rijd er iemand met Ideal LeatherTech combinatie tuig???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linlovesyou

[ar] Rijd er iemand met Ideal LeatherTech combinatie tuig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:37

Hallo,

Ik was me aan het rondkijken voor een nieuw tuig. Nu ik ook een heel knap karretje heb gekocht, kan er natuurlijk geen mooi tuig ontbreken.
Nu was ik aan het kijken naar een ideal enkelspantuig.
Maar nu hebben ze daar dus ook Ideal leathertech combituigen.
Dit is dus een tuig, waar je nu bv alleen de enkelspan van koopt en als je er dan nog eentje koopt, kan je ze gewoon combineren met het tweespan.

Nu wil ik over een paar jaar als Ferlin groot is, ook tweespan gaan rijden, dus ja dit leek me wel ideaal.

Je hebt het in een kunstof uitvoering, maar ik wil het gewoon in de leren uitvoering.
Maaaaaaaar nu wilde ik weten of iemand dit tuig heeft, kent en of het bevalt??
Want ja het is weer een stapje duurder dan een gewoon enkelspantuig, dus ik wil even wat gebruikerservaringen horen!

Dus wie??

linlovesyou

Re: [ar] Rijd er iemand met Ideal LeatherTech combinatie tui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:38

Afbeelding

Het IDEAL combinatie tuig biedt elke menner een maximum aan mogelijkheden en gebruiks comfort. U gebruikt het net zo gemakkelijk om enkelspan te rijden, als om tweespan of vierspan te mennen. Alle borst tuigen zijn zowel links als rechts bruikbaar, zonder dat u de tuigen hoeft om te gespen.

Dit staat er dus bij op de site.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:04

Bij een stage bij www.onderdekastanje.nl werden dit soort tuigen veelvuldig gebruikt. Ik vind ze geweldig, en wil er zeker later ook een aanschaffen. Dacht alleen dat dit er ook geheel in leder was? Ooh, ik lees niet goed, het is er in beide versies. Kies dan idd voor leer, heb de ervaring dat bij gewoon kunststof tuig van Ideal, het er snel afgeragd en stoffig uitziet, terwijl het gewoon goed behandeld is.

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:02

Ik heb de leren versie, mijn zus de kunststof versie. Ik houd meer van leer, zij meer van kunstof Is dus wel heel persoonlijk.
Maar het tuig op zich, is in beide gevallen goed. Ben er heel tevreden mee, het blijft heel mooi. Nu rijd ik er nog niet zo heel lang mee, ongeveer driekwart jaar, dus op de lange termijn weet ik het niet.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:46

Ik heb dit tuig ook. 't is mooi soepel leer en blijft ook mooi. Het ene tuig heb ik nu 1,5 jaar het andere een half jaar. Ik heb het tuig laten aanpassen om er tandem mee te kunnen rijden.

Ik denk dat je er geen spijt van krijgt als je dit tuig koopt!!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:02

Ik heb het ook, maar dan wel in een leren uitvoering. Maar volgens mij verkopen ze die niet meer... Misschien als je ernaar vraagt?

Maar ben er redelijk tevreden over. Na een 1.5 jaar wedstrijden rijden, laten de stiksels hier en daar los, het verliest zijn kleur en ik ben al die tijd al aan het tobben met singelplekjes.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:57

volgens mij verkopen ze de leren versie nog wel hoor, ik h'm ongeveer een half jaartje geleden nog gekocht.

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 12:10

Okee bedankt voor de antwoorden, ik wil ook de leren versie.
Het is ook nog steeds te koop, ik heb een nieuwe folder meegekregen bij van Rijs.
Maar er zitten dus geen nadelen aan tov een normaal enkelspantuig?

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:51

Het is alleen wel zo dat als je toe bent aan tweespan je 1 oud tuig heb en een nieuw tuig. Verder lijkt het me wel een mooi en praktisch tuig

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:37

linlovesyou schreef:
Maar er zitten dus geen nadelen aan tov een normaal enkelspantuig?

Ik heb het normale enkelspantuig niet, dus dat kan ik je niet vertellen.

De reden dat wij het combinatietuig hebben, is dat het schoftje kleiner/smaller is.

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:10

Ik heb het complete combi-tuig en ik vind er verder helemaal geen nadelen aan zitten, althans niet aan het enkelspanrijden.
Het tweespan-rijden kan ik je nog niet vertellen, dat moet volgend voorjaar pas gebeuren.