Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xyzutu2 schreef:Je hoort vrijheidsdressuurtrainers wel eens afgeven op het gebruik van de beenlonge als dwangmiddel, maar de beenlonge wordt juist altijd passief ingezet
Dennis schreef:Dit heb ik bij een 'grote naam' ook wel anders gezien. Deze 'grote naam' zou mij ook wel met Dennis helpen. Incl longe, longeersingeltje, 2 zwepen en 3 man. Ik dacht het niet.
rider schreef:Voor een groot gedeelte ligt dit denk ik ook aan het feit dat mensen een boekje kopen, bijvoorbeeld paardenschool, en dan maar denken dat ze alle kennis in huis hebben.
Terwijl echt trainen imo veel meer op logisch verstand berust dan op boekenkennis. Je moet als trainer flexibel kunnen zijn en je aanpassen aan het leerniveau en de snelheid van het paard, en mensen die strikt volgens het boekje werken zullen hun paard deze tijd en ruimte niet geven.
PeruaansePas schreef:rider schreef:Voor een groot gedeelte ligt dit denk ik ook aan het feit dat mensen een boekje kopen, bijvoorbeeld paardenschool, en dan maar denken dat ze alle kennis in huis hebben.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens: om vrijheidsdressuur correct te trainen heb je wél theoretische kennis nodig. Die haal je uit boeken of leer je van een goede trainer. Het logische verstand is mijns inziens dat je de logica van paardenverstand en paardenleervermogen moet kunnen volgen.