[AR] {AR} Goede winter menhandschoenen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

{AR} Goede winter menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:08

Omdat ik gezegd ben met een zeer kouwelijk lichaam ben ik voor komende tijd op zoek naar goed gevoerde menhandschoenen.
Ik heb ooit wel eens handschoenen van BR gehad die waren heerlijk maar worden niet meer gemaakt.
Kreeg van iemand wel de tip voor handschoenen van Letty maar dan moet ik helemaal naar Venendaal want dit bestel ik liever niet per internet.
Woon zelf tussen Gorinchem en Rotterdam.. dus als iemand een goede tip heeft, hoor ik die graag

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:20

Ik heb zelf handschoenen van Harry's Horse, gewoon rijhandschoenen. Niet zo dik.
Maar ik wil wel mijn leidsel goed kunnen voelen, ik heb wel eens met die fleece-handschoenen gereden, maar dat vind ik gewoon waardeloos.

Ze zijn winddicht en dat scheelt al een heleboel. Maar koude vingers heb ik nog steeds Gelukkig rijd ik niet zoveel in de winter.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 18:02

Fleece is idd niet prettig. Maar ik ben bang dat ik het met die Harry's Horse handschoenen niet trek Maar iig bedankt voor je tip Winddicht scheelt iig al een hoop, dat is waar....

Albert

Re: {AR} Goede winter menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:08

Mijn ervaring is dat mennen met dikke handschoenen geen succes is.
Je zou een doorwerkoverall zoals ze in de bouw gebruiken kunnen overwegen, dan hou je je lichaam goed warm.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:43

Ik heb voor de winter neopreen handschoenen met suede binnenkant.
Ze zijn waterdicht en superwarm!!
Welk merk weet ik helaas niet, maar ik zou zeggen ga naar een goede ruitershop en zoek daar iets naar je zin, of wacht op Paard en Koets

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:16

Het was even zoeken, maar heb een link gevonden voor neoprenen handschoenen, dacht ze in de Endurance-wereld gespot te hebben, maar kon ze op de bekende verkoopsites daarvan niet vinden. Wel via google deze link gespot: http://www.bluebalance.nl/handschoenen.htm

Zelf men ik niet graag met handschoenen, heb een beter gevoel zonder. Ook qua rijden niet, maar als het echt vriest, dan moet je wel.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 00:21

Bedankt voor jullie reacties.

Maya, goed link! Die zijn ook nog van een leuke prijs. Ik men nu ook niet met handschoenen. Rijden doe ik altijd met. Anders heb ik zo blaren Maar ik wil wel graag in de winter door gaan dus ik moet wel wil ik de teugels beet kunnen blijven houden

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:55

Uit een test van de Mensport kwamen de winterhandschoenen van Letty wel het beste uit de test qua comfort en warmte. Ik gebruik altijd (al jaren) dezelfde handschoenen (bijgeloof??) In de winter doe ik daar van die wollen noppenhandschoenen onder (van die goedkope rijhandschoenen)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:45

Ik heb handschoenen uit Belgie, heerlijk met fleece aan de bovenkant en leatherfeel aan de onderkant. En als het erg koud is, doe ik daar katoenen handschoentjes onder. Maar volgens mij hebben ze deze handschoenen niet in Nederland, ik zal eens voor je kijken.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:14

Ik heb hertenleren handschoenen die lekker gevoerd zijn. Die zijn echt lekker warm maar als het echt vriest ben ik bang dat je overal koude vingertopjes in krijgt.

Wat ook heel goed werkt, van die plastic handschoentjes van de pompstation eronder aan doen. Dat isoleert best goed maar plakt wel na een tijdje.

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:56

ik doe boven in mijn gewone handschoenen van die breek warmertjes
dus boven op mijn handen
heerlijk warm/ te koop in de ruitersportzaken je breekt het ijzertje en het word warm
even daarna in kokend water en klaar voor de volgende keer