[ar] tips om je paardje los te krijgen/training vraag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

[ar] tips om je paardje los te krijgen/training vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 23:21

mijn paardje heeft heel lang nodig om echt los en lekker te lopen hoe losen jullie het op
ik rij veel voltes en gebroke lijnen en blijf steling vraagen na halfuurtje is die dan ook echt lekker los

wat zijn jullie trainingen ( voor de wedstrijdrijders)
in de week

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:58

Ik krijg 1 keer in de week les en dan rij ik vooral rechte lijnen en hoeken.
Ook over de weg los rijden heeft bij mij meer zin dan op voltes gaan zitten klooien. Dan lopen de pony's veel meer ontspannen en komen de voltes daarna vanzelf.

Ik zou gewoon kijken wat je zelf het lekkerst los vind rijden. Elke pony is anders en elke menner natuurlijk ook.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 10:02

je hebt helemaal gelijk laura2span maar was gewoon benieuwd hoe jullie je pony,s paarden los maken met welke oefenningen en zo

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:34

Ik rijd altijd veel 8jes. Zo maak je zowel linksom als rechtsom los en toch veel overgangen. Zo maak je je paard wakker en blijf je zelf alert. Maar het verschilt iniedergeval bij ieder paard. Ik zou kijken waar hij het beste op reageert. Test het een beetje uit. Suc-6!

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:46

Ik rijd gewoon lekker veel tempowisselingen . En ook veel voltes!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:47

Ik heb een vast programma om te starten. Dit doe ik overal, thuis, op wedstrijd, op clinic. Als je voor je paard op een spannende plek komt en je begint met dat programma. Dan zie je ze na een paar minuutjes denken; Ohhh, maar dit kan ik wel. Waar maak ik me druk om?!

Ik moet wel 10-15 minuutjes rijden naar mijn veld.

Programma:
-Ronde linksom
-Ronde rechtsom
-3 volte's linksom
-3 volte's rechtsom

Op wedstrijd rijd ik eerst altijd 15 minuutjes over de weg. Daarna dat programma en dan zo snel mogelijk de proef in.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:52

Ik kan jammer genoeg alleen op de weg rijden. In de herfst/winter zijn er altijd wel mensen die ohz rijden in de binnenbak...

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:57

Sjonniej schreef:
Ik heb een vast programma om te starten. Dit doe ik overal, thuis, op wedstrijd, op clinic. Als je voor je paard op een spannende plek komt en je begint met dat programma. Dan zie je ze na een paar minuutjes denken; Ohhh, maar dit kan ik wel. Waar maak ik me druk om?!

Ik moet wel 10-15 minuutjes rijden naar mijn veld.

Programma:
-Ronde linksom
-Ronde rechtsom
-3 volte's linksom
-3 volte's rechtsom

Op wedstrijd rijd ik eerst altijd 15 minuutjes over de weg. Daarna dat programma en dan zo snel mogelijk de proef in.

uhhmm goede tip zeker nu ik zie hoe Bianca zich ontwikkeld!

Met de pony's reed ik altijd veel overgangen en volte's (begon groot en als ze losser werden steeds kleiner) Maar eerst even een minuut of 5/10 rechtuit stappen om lekker warm te worden.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:51

super zitten best goede tips bij ga het zekker proberen