. Hij loopt als een trein maar helaas heeft hij wel wat fratsen. Hij schrikt van heel veel dingetjes, steentjes, kastanjes, vuilnisbakken, putdeksels, overal zitten kabouters achter. Van verkeer schrikt hij niet. Tot nu gaat het goed en kan ik hem corrigeren als hij opzij springt maar ik ben best bang dat hij een keer net opzij springt als er een auto aan komt... Hij is van de week van schrik ook een keer achteruit een oprit opgevlogen, de gek. Zijn schrikreacties zijn heel erg heftig en dat terwijl hij los aan de hand zonder kar bijna nergens van opkijkt. Hoe kan je dit het beste opvangen ?Ik heb altijd zonder oogkleppen gereden maar hij is beleerd door de vorige eigenaar met kleppen. Ik rijd hem ook met kleppen. Zou het ook kunnen dat hij vervelender is met kleppen omdat hij juist niets ziet ? Met wandelen heeft hij geen kleppen op en dan is hij veel rustiger, wie heeft hier ervaring mee ? Dit is de eerst pony die ik heb ,die niet door mij beleerd is (mijn merrietjes heb ik zelf beleerd en die kan ik nu goed inschatten). We moeten nog erg aan elkaar wennen.Tips zijn zeer welkom
) oogkleppen gewoon 1 keer kijken of het uitmaakt.