[AR] [VD] te enthousiast..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

[VD] te enthousiast..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 07:20

ik ben met mijn shetje ook bezig met vrijheidsdresuur, nog niet zo actief maar ze kan nu wel al buigen.
dit had ze echt in 3 keer oefenen door, maar ik heb het haar geleerd met een koekje of worteltje bij dr voorbenen, en ben het haar nu aan het leren op commando.

het probleem is alleen, dat ze te graag wilt, of liever gezegd, te graag het koekje wil

als ik dr aan het poetsen ben en ik ga dr voorbenen poetsen, gaat ze al bijna buigen... dat word wel vrij vervelend, en nu ben ik begonnen met het compliment maar ben bang dat als ik dan dr hoefjes uit wil krabben dat ze ook meteen in het compliment gaat vallen

hoe kan ik dit nou het beste oplossen...?

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:27

Niet te veel tegelijk vragen. Je zegt zelf dat je bij de buiging nog problemen heb dan moet je echt nog even niet aan het compliment gaan denken.

Verder om het ongewents buigen tegen te gaan. Hou het goed gescheiden, poetsen op de poetsplaats en vd ergens anders. Geen snoepjes geven op de poetsplaats en al ze wil gaan buigen als je met haar voeten bezig ben dat niet goed vinden. Vaak is hard nee zeggen genoeg en anders een tikje zodat ze weer omhoog komt, verder zoveel mogelijk negeren.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:02

Trainings plaats en poetsplaats gescheiden houden en alleen belonen als je het netjes vraag met aanraking EN stemcomando.

Dennis blijft op de poetsplaats keurig op z'n pootjes staan. Maar ben je hem aan het poetsen los op het weiland en je pak zijn voet op kan je er zeker van zijn dat hij in het compliment gaat(of als hij helemaal in een leuke bui is door gaat naar het knielen of zelfs liggen, en na het liggen doodleuk gaat zitten en gaat wachten tot hij wat lekkers krijgt).