[AR] [LO] Achterhand andere galop als voorhand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

[LO] Achterhand andere galop als voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 21:35

Hoi iedereen

Ik heb een raar probleempje met het longeren van mijn paardje: ze zit met haar achterhand in de verkeerde galop!

Onder het zadel op rechte stukken doet ze het wel goed, maar aan de longe gaat ze rechtsom in de rechter galop met haar voorhand, maar met haar achterhand gaat ze de linkergalop doen. Dit doet ze steeds weer, ondanks dat ik veel overgangen maak. In de linker galop is haar achterhand wel ook in de linker galop. Als ze rechtsom per ongeluk in de linker galop aanspringt, springt ze wel over met haar voorhand, maar dus niet met haar achterhand

Heeft iemand een tip om haar achterhand ook in de rechter galop te krijgen? Of zou ze dit gewoon niet kunnen?

Groetjes Dianne

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [LO] Achterhand andere galop als voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:36

Probeer een balkje neer te leggen en haar over het balkje in de galop aan te laten springen.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:34

Dit is een balans probleem. Maak je paard eerst sterker in de draf, dan lost het probleem zichzelf op. OOk niet te kleine circels gebruiken om te oefenen, dan kan je paard de buiging nog niet aan en gaat overkruist (voor andere galop dan achter). Is geen ernstig probleem, maar kost tijd om de kracht op te bouwen. ca drie keer per week opbouwen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 01:03

Dank je wel voor jullie tips!

Groetjes Dianne

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:30

Hey wat handig, dit probleem heb ik ook zo nu en dan!!

Smiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:32

Ik heb ook een 'overspringer'
Wat ik doe waar ze beter van wordt is lang laag diep rond losrijden, echt met zn neus over de grond, dit afwisselend links en rechtsom en vragen voor buiging, niet dwingen! Dit wel 10 a 20 minuten vol houden, ik merkte na een week al veel meer kracht in de achterhand.
En als je voelt net boven dr flanken, is het daar net beton of lekker beweeglijk?