[AR] [NH] Door ongeluk al 7 weken uit het zadel, wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

[NH] Door ongeluk al 7 weken uit het zadel, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 18:36

Hoi iedereen.

7 weken geleden heb ik een flink ongeluk gehad, waardoor ik nu nog steeds heel veel pijn heb. Ik heb een flinke bloeding in mijn ruggenwervel gehad en een zwaar gekneusd bekken en heup. Daardoor kan ik nu soms niet normaal en pijnloos lopen en niet meer rijden. Gelukkig rijdt mijn bijrijdster op mijn paardje, maar ik kan nu verder niet meer dan longeren als ik niet teveel pijn heb.

Heeft iemand tips voor mij om meer met het grondwerk te doen, om te voorkomen dat de verveling van mijn paardje toeslaat? Het mag ook niet te belastend voor mij zijn, longeren is dat soms wel, omdat je veel kleine stapje op dezelfde plaats zet. Ik sta open voor alle vormen van grondwerk.

Mennen is voor mijn paardje geen optie, ze heeft helaas een trauma van de koets opgelopen. Ze kàn het wel, maar ze heeft er teveel angst voor, waardoor het gevaarlijk wordt.

Paardje verkopen is al helemaal geen optie, ik ga nog liever dood..

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Dianne

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:10

Misschien is vrijheidsdressuur wat voor je? Ik weet niet of je echt nooit meer kunt rijden, misschien kan dat wel in een bij een boomloos zadel. Ik heb daar wel eens verhalen over gehoord.

Ik kon ook een paar weken niet rijden, ik was met mijn been onder een pony gekomen die uitglijdt. Ik heb toen op een stoel met de pony's gewerkt, en inderdaad gement maar helaas kun jij dat met je paard niet, zitles en voltigeles heb ik weleens gegeven weet niet of je dat leuk lijkt. Heb je wel eens van join-up gehoord? Hoewel dat ook kan vervelen. Je kunt je paard zover trainen dat je hem los of op een touw om de nek kunt geleiden, etc..

Heel veel succes ermee, groetjes Cindy.

DianneM

Re: [NH] Door ongeluk al 7 weken uit het zadel, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 00:49

Hey, dankjewel voor je antwoord. Ik heb een Barefoot zadel, dat zit echt heerlijk, maar met mijn benen wijd gaat even niet zo makkelijk.

Ik hoop binnenkort toch echt weer te kunnen rijden hoor, desnoods met de hulp van de bottenkraker!

Heb wel eens van een Join-up gehoord, maar heb er ook de gevaren van gehoord. Ben niet ervaren genoeg in NHS om dat zomaar te kunnen doen..

Groetjes Dianne

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:52

cindysponys schreef:
Misschien is vrijheidsdressuur wat voor je? Ik weet niet of je echt nooit meer kunt rijden, misschien kan dat wel in een bij een boomloos zadel. Ik heb daar wel eens verhalen over gehoord.

Ik kon ook een paar weken niet rijden, ik was met mijn been onder een pony gekomen die uitglijdt. Ik heb toen op een stoel met de pony's gewerkt, en inderdaad gement maar helaas kun jij dat met je paard niet, zitles en voltigeles heb ik weleens gegeven weet niet of je dat leuk lijkt. Heb je wel eens van join-up gehoord? Hoewel dat ook kan vervelen. Je kunt je paard zover trainen dat je hem los of op een touw om de nek kunt geleiden, etc..

Heel veel succes ermee, groetjes Cindy.

Ik hoop toch zeker niet dat je dit elke dag doet

Mensen denken hier soms net iets te makkelijk over, als je er geen ervaring mee heb doe het dan aub niet.

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:18

Nee joh, natuurlijk niet. Maar het is misschien leuk om er een cursus o.i.d. in te gaan doen als je verder niets te doen hebt?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 02:16

Wat heeft de dokter tegen jou gezegt dan over het rijden?
Ik hoop dat je wel weer kunt rijden ik wens je in elk geval heel veel beterschap toe

DianneM

Re: [NH] Door ongeluk al 7 weken uit het zadel, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 22:14

De dokter heeft er niks over gezegd, maar de dokter gaat me ook verliezen als patiënt. Hij is steeds onbereikbaar en als ik hem te pakken krijg, wil hij me niet doorsturen..

Heb het afgelopen nacht letterlijk uitgegild van de pijn in mijn rug en heup.. Het kan zo echt niet meer. Mijn lichaam liegt niet tegen me en als ik op mijn paardje zit, staan mijn heupen te ver uit elkaar, dat is echt superpijnlijk.

Ik had een dubbele longeerlijn gekocht hier via Bokt en daar ben ik vandaag mee aan de slag gegaan, wat ging dat super zeg!!! Dat ik dit niet eerder heb "ontdekt"!! Je kan zo fijn sturen met die teugels! Stelling in de voltes etc etc. Het is zo prettig dat je op afstand je paardje goede hulpen kan geven en niet alleen maar aan het hoofd trekt! Ze loopt normaal best wel te trekken aan de enkele longe, nu kan ik haar met de binnenteugel gewoon een beetje naar binnen sturen!

En ik heb nog iets gedaan.. Ik moest haar na het longeren toch uitstappen en heb haar aan de dubbele longe in de buitenbak laten lopen in de lange lijnen!! Dat ging ook helemaal fantastisch!! Ze zette echt geen stap verkeerd.. Ik heb zo 3 kwartier heerlijk met haar gewandeld! Zij vond het ook echt fantastisch, ze wilde niet eens de bak uit zo leuk vond ze het! Ben ook lekker zo achter haar aan naar de stal gewandeld.

Groetjes Dianne

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 02:30

Dan is het maar goed dat je een andere dokter wilt.
Wat een sukkel is het dan in mijn ogen als hij je niet door wilt sturen