[AR] Wat allemaal nodig om te starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

[AR] Wat allemaal nodig om te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 13:34

Roos gaat zo lekker dat ik wil kijken of ik een startkaart aan kan vragen. Maar ik heb nog nooit wedstrijden gereden dus heb verder nog geen idee.

Ik heb een leuk lopende pony, een knap tuigje, knappe kar moet er nog wel komen(word aan gewerkt, het moet een marathon wagen worden).
Trailer is aanwezig, aanhanger om de kar op te zetten ook. Groom heb ik ook(die ook met de 2e auto en aanhanger kan rijden).

Een startkaart, hoe gaat dat allemaal in zijn werk?
Ik ga liever niet naar een vereniging waar je ook moet lessen enzo. Dus als er iemand een vereniging weet waar je enkel lid kan worden voor een startkaart hoor ik het graag.

Mijn doel is om eerst voorlopig het bij dresuur en vaardigheid te houden.

Arretje

Re: [AR] Wat allemaal nodig om te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:46

Hoi Sjonnie,

Je hebt dezelfde plannen als ik zie ik Gewoon vragen bij verenigingen bij jou in de buurt of je niet-lessend lid kunt worden, kan volgens mij bij veel verenigingen wel.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:11

wat wil je gaan starten? d/v of samengesteld?

voor d/v heb je genoeg aan de spullen die je nu hebt, je hebt eigenlijk niet eens een groom nodig bij enkelspan. Voor samengesteld heb je een marathonwagen nodig en ik raad je echt aan niet te starten met een enkelspan shet.
Het is veel te zwaar en ik merk echt dat tweespan shet echt het minimum is.

Voor een startkaart moet je pony zowieso gechipt en geént zijn en je moet aangesloten zijn bij een vereniging.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:29

Ik heb hier wel een vereniging zonder lessen, maar dat is niet echt praktisch. Als je dan een kringkampioenschap of iets mee mag/wil rijden moet je hierheen komen.

Je moet via je vereniging een startkaartaanvraag en persoonsaanmelding en dat soort gekkigheid aanvragen. De secretaresse weet (als het goed is) precies wat je moet invullen.

Ik neem aan dat je begint met dressuur en vaardigheid? Dan heb je inderdaad niet veel nodig. Enkelspan pony hoeft ook geen groom, dus dat is ook niet eens nodig. Je mag ook voorlezen vanaf de kant.
Kwa kleding moet je geen schootskleed vergeten en handschoenen zijn verplicht. Ruitertenue voldoet, maar je mag ook in een leuk ander pakje. Zolang het maar netjes staat, je wat op je hoofd heb, een schootskleed voor en handschoenen aan.
Sommige wedstrijden verplichten je een helm te dragen. Maar dit is (nog) niet verplicht.

Proeven kun je vinden in het proevenboekje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 17:41

Proevenboekje heb ik wel .
Een groom is toch wel handig, al is het maar om een extra handje te hebben (en ik kan geen hele aanspanning in m'n eentje mee nemen, dus heb altijd al een extra persoontje nodig).

Voorlopig hou ik het bij dresuur en vaardigheid enkelspan. Mijn 2span-in-wording is voorlopig uit gesteld, pony nr 1 is waarschijnlijk afgekeurd voor de sport, pony nr 2 is pas een jaar.

Een vereniging hier in de buurt is uiteraard het handigst . Les heb ik thuis al, en ik heb geen zin in het gezeur van kantinedienst enzo.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:56

Via de site van de KNHS kan je volgens mij verenigingen opzoeken in de buurt. Vraag me niet hoe en waar, maar ik ben het ooit ergens tegengekomen. Anders gewoon aan de eerste en beste vereniging die in de buurt zit vragen of je daar startkaart-lid kan worden zonder andere verplichtingen en of zij anders een vereniging in de buurt weten waar dat wel kan.

Ja zonder groom is het zowiezo lastig. Maar hij hoeft dus niet persé mee.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:18

Ik denk dat je misschien een beetje een ander beeld hebt van een menvereniging dan ik
Ik rij bij een club die elke maand een recreatieve rit heeft, die kun je meerijden als je het leuk vind en anders niet. We hebben geen clubhuis dus geen kantine (dus geen kantinedienst )
Je hebt onwijs veel verschillende verenigingen dus heel veel verschillende regels en gewoonten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:41

Maar veel rijverenigingen hebben dat wel Laura Vandaar...

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:40

Alcmaria is een vereniging waar je geen les heb maar weet niet of die ook menleden hebben.
Maar waarom wordt je geen lid van de Wiron? Lidmaatschap valt erg mee, je kan altijd binnenrijden als het slecht weer is of je eens wil oefenen voor een wedstrijd. Als je tijd heb kan je mooi naar de les. En je kan meedoen met de onderlinge...??

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:00

bij ons hebben we ook elke maand een gezelschaps rit.. en je kunt in het zomerseizoen tegen extra betaling groepsmenles krijgen en daarna gezellig de kantinie induiken.. maar kantine diens hoeft niet..

bij veel verenigingen is het geloof ik niet standaart dat je les krijgt.. ik zou gewoon even informeren bij wat plaatselijke menvereniging..