[AR] [VD] wie helpt mij met mijn vragen over vrijheidsdressuur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oOEmiirOo

[VD] wie helpt mij met mijn vragen over vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 10:12

haay haay.

Apporteren ( hoe leer ik dit??)
Compliment (wat is dit?)
Dood liggen(hoe leer ik dit?)
Jambette (hoe leer ik dit??)
Flehmen(hoe leer ik dit) (mijn paard kan al kusjes geven)
Liggen(hoe leer ik dit?)
Polka(wat is dit?& hoe leer ik het?)
Spaanse pas(hoe leer ik dit zonder dat mijn paard gaat stampen??)
Zitten(hoe leer ik mijn paard dit?!?)

Buigen:
Hoe zorg ik ervoor dat hij zijn achterbenen naar achteren zet en niet zijn voorbenen juist naar achteren zet en in berggeit houding probeert te buigen.

Compliment:
Hoe zorg ik dat zijn hoofd niet tussen zijn benen gaat.

Jambette:
Hoe zorg ik dat hij niet gaat schrapen/stampen, maar zijn been stil houd.

Spaanse pas/polka:
Hoe zorg ik dat hij naar voren stapt en niet een keer stampt, voet weer neer zet en dan een normale stap naar voren neemt.

Op het blok:
Hoe zorg ik dat hij niet telkens op het blok gaat staan wat in de bak ligt als mijn verzorgster gewoon probeert te rijden

Steigeren:
Hoe zorg ik dat hij niet te pas en te onpas gaat steigeren. Hoe zorg ik dat hij gecontoleert steigert.

Bij me komen:
Hoe zorg ik dat hij als ik hem bij me roep hij niet naar me toe komt sjokken, maar een beetje tempo erin houdt.

Dat is zo'n beetje wat ik me nu bedenk, hoop dat je er wat aan heb.

Apporteren: Hoe zorg ik ervoor dat het paard sneller, bijv. in draf, het voorwerp ophaalt en hoe zorg ik ervoor dat het paard het voorwerp vast blijft houden tijdens andere kunstjes, zoals op het blok ofzo.

Jambette en liggen (spaanse pas en zitten begin ik maar niet eens aan) zijn helemaal drama, dus kan ik niet echt een duidelijke vraag bij bedenken. Die dingen lukken gewoon voor geen ene meter.

Verder : Hoe houd ik m'n paard enthousiast ? Hoe laat ik m'n paard onvoorwaardelijk op een snel tempo naar me toe komen ?

Buiging: Hoe zorg ik ervoor dat het paard niet tijdens het buigen nog een stapje naar voren doet met 1 been, zodat het hoofd meer ruimte heeft, maar de voorbenen niet meer naast elkaar staan en hoe zorg ik ervoor dat het paard niet alleen tijdens de beloning z'n hoofd op de goede plek houdt, maar wat langer en later zonder beloning.

Compliment : Hoe zorg ik ervoor dat het paard z'n hoofd op de goede plek houdt, de knie met een hoek van 90 graden op de grond buigt en het gestrekte been ook echt gestrekt houdt (en niet driedubbelgeklapt bij de kogel).

Knielen : Hoe zorg ik ervoor dat het paard vanuit het compliment het andere been netjes (dus precies naast het andere been) op de grond plaatst en welke hulpen kan ik geven als ik het niet vanuit het compliment doe. Bij welke oefeningen moet ik rekening houden met overbelasting van spieren / gewrichten doordat het te snel gaat ? Welke (zo debiel mogelijke) kleine kunstjes zijn er allemaal ?

wil iemand een van deze vragen beantwoorden..? dan zOu ik je heel erg dankbaar zijn!!

Kusjes YaleeSaaa en Emiir!!

Laska

Re: wie helpt mij met mijn vragen 0ver vrijheidsdressuur? pl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:18

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:07

Ik zou zeggen lees een boek of wat internet site's zoals die hierboven aangegeven. Gan dan eens oefenen met je pony en kom dan maar weer eens terug als je problemen hebt.
Je heb nu gewoon mijn vragen en die van andere gequote uit een andere onderwerp waarin iemand veel gevraagde vragen zocht.

oOEmiirOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 23:36

jaa dat is oowk zoo maar ik wilde gewoon wat weten over vrijheids dressuur omdat ik daar mee wil bginnen om dat mijn pony,,:D,, nu met een peesblessure staat,, en ik zodra hij weer beter isiets anders er bij wil doen;)
dus,, jaa ik had al op deze site gekeken maar ik kon niet alles vinden..

KUsjeee YaleeSaaa maar toch bedankt!!