[AR] Nieuw menboek door Riny Rutjens: 'Mennen met gevoel'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mriekie

[AR] Nieuw menboek door Riny Rutjens: 'Mennen met gevoel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 09:14

Nieuw menboek door Riny Rutjens:
'Mennen met gevoel'
Duizenden mensen vinden het leuk om er met paard en rijtuig op uit te trekken. Het mennen is een belangrijke discipline in de paardensportwereld, die zowel eenvoudig recreatief rijden als serieuze wedstrijdsport omvat. Er bestaan veel boeken over het mennen, waarin wordt uitgegaan van de ideale situatie. Maar wat te doen, als je het probeert en het lukt niet?

In Mennen met gevoel geeft wereldtopper Riny Rutjens antwoord op alle mentechnische vragen en behandelt hij de meest voorkomende problemen die een menner kan tegenkomen met zijn paard. De oud-wereldkampioen en meervoudig Nederlands kampioen tweespan behandelt in het boek belangrijke facetten van het mennen als het gebruik van bitten, longeren, training, buiging en rechtrichten, de verschillende gangen en leidselvoering. Rutjens geeft op vragen als ‘hoe krijg ik mijn paard aan het bit, wat moet ik doen als mijn paard dribbelt en hoe maak ik goede overgangen in de draf?’ praktisch en duidelijk antwoord, waarmee de menner zelf aan de slag kan gaan.
Het boek is opgesteld in een vraag & antwoord structuur waardoor het gemakkelijk te lezen is en de menner vlot antwoord kan vinden op zijn vraag. Bovendien zijn de pagina’s voorzien van prachtige foto’s en handige tips. Het boek is vooral bestemd voor de recreatieve rijder, maar bevat ook nuttige elementen voor de (beginnende) wedstrijdmenner.
Het ISBN nummer van Mennen met gevoel is 90.5210.592.8, de prijs is € 17,95.
Het boek is verkrijgbaar bij de boekhandel, warenhuis en via:

www.tirionuitgevers.nl
©Hoefnet

en lijkt het jullie wat?! gaan jullie het bestellen?

laura2span

Re: [AR] Nieuw menboek door Riny Rutjens: 'Mennen met gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:32

Lijkt me opzich wel een leuk boek, ik weet nog niet of ik hem ga kopen. Misschien als ik zin hem om wat te lezen.
Ik denk zowieso dat je van les meer leert dan van een boek dus daarvoor zou ik hem niet nemen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:18

ik heb riny gesproken op horse event, hij vond het natuurlijk een goed boek

ik vind de boeken"... met gevoel" best wel aardige boeken. op horse event zat wim bonhof ook met zn boek over dressuur, en er is er nog een over springen geloof ik. hoe het boek van riny is weet ik nog niet, het zal wel veel nuttige dingen bevatten, vooral voor de recreative menner, maar ik vraag me af hoe diep hij ingaat op de sport.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:31

Ik ga het zéker even bekijken, 17.95 is niet duur.
Ik ben benieuwd wat voor boek het is, het klinkt op zich wel erg leuk

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:46

Ik ga het eens doorbladeren. Laatst heb ik het boek gekregen van Ilona Mens, dat vind ik ook een super boek om door te lezen. Staan handige dingen in.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:57

Dat boek van Ilona mens heb ik ook. Geweldig boek.
Deze zal ik eens opzoeken en doorbladeren.. Klinkt wel leuk.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 10:16

ik denk dat ik het maar ga bestellen, wat moet je je vader anders voor zijn verjaardag geven?

femkje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:40

Die boeken zijn idd goede boeken.
Heb zelf ook veel tips uitgehaald. Ben dan wel recreatie-rijder, maar heb er zelf wel veel aan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 08:39

Ik ga volgende week even kijken of ze hem bij Hypodrama hebben, divoos en van Rijs hadden hem niet liggen.